ایجاد مناطق "آبی" در بلغارستان برای کاهش خودروها در خیابان

"منطقه پارکینگ آبی" در مرکز شهر کارجالی بلغارستان اجرایی می‌شود؛ این منطقه، یک سیستم پارکینگ عمومی شهری است که هدف آن محدود کردن تعداد فزاینده خودروها و جلوگیری از سفر با وسایل نقلیه شخصی در مناطق خاص است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رانندگان متخلف که در این مناطق ماشین پارک می‌کنند، معمولاً جریمه اندکی دریافت می‌کنند و وسیله نقلیه آن‌ها توسط یک قفل چرخ در جای خود نگه داشته می‌شود؛ این در حالی است که بر اساس اطلاعیه شهرداری، از قفل‌های محدودکننده برای خودروهای گران‌قیمت استفاده نخواهد شد. در عوض، پلیس راهنمایی و رانندگی، تنها هویت مالک را ردیابی و جریمه صادر خواهد کرد. این رفتار ترجیحی، اختیار عمل بیشتری را برای صاحبان خودروهای گران‌قیمت هنگام پارک در مناطق آبی ایجاد می‌کند.

شهرداری، حدود ۵۰۰ جای پارک را در مناطق آبی تعیین کرده است که بیشتر در اطراف مرکز شهر از جمله ساختمان‌های اداری قرار دارد. هزینه این فضاهای پارک، ۵۰ سنت در ساعت تعیین شده است و وسایل نقلیه می‌توانند تا سه ساعت از این مکان‌ها استفاده کنند.

ایجاد مناطق "آبی" در بلغارستان برای کاهش خودروها در خیابان

این مناطق در روزهای کاری از ساعت ۸ الی ۱۸ و در روز شنبه از ساعت ۸ الی ۱۳ فعال خواهد بود، یعنی در هر زمان دیگری، پارکینگ در آنجا محدودیت ساعتی ندارد و رایگان خواهد بود.

از سوی دیگر، جریمه خودروهای متخلف عموماً چندان بالا نیست و حدود ۱۰ تا ۲۵ یورو است. مقامات راهنمایی و رانندگی یک قفل را روی خودروهای متخلف می‌بندند که پس از پرداخت جریمه برداشته می‌شود.

این اقدام به منظور ایجاد نوعی "بی‌آرامشی" برای رانندگان و فشار بر مدیریت زمان آن‌ها انجام می‌شود تا برای دفعات بعدی متوجه این محدودیت باشند و بیشتر با وسایل نقلیه عمومی رفت‌وآمد کنند.

با این حال، در مورد وسایل نقلیه گران‌تر، شهرداری اعلام کرده است که از قفل خودرو استفاده نخواهد کرد، زیرا مقامات نمی‌خواهند در صورت آسیب دیدن خودرو، مسئولیت مالی آن را بر عهده بگیرند و به همین علت، پلیس راهنمایی و رانندگی محلی سعی می‌کند تنها هویت مالک خودرو را مشخص و جریمه را مستقیماً برای او صادر کند.

این رویکرد نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است، زیرا تعریف روشنی از خودروی گران‌قیمت وجود ندارد و در عین حال، منتقدان اشاره کرده‌اند که این اقدام می‌تواند منجر به اعمال خودسرانه قوانین راهنمایی و رانندگی شود و حتی فاصله طبقاتی بین شهروندان و همچنین نحوه برخوردهای نادرست اجتماعی را بیشتر نمایان کند.

کد خبر 560122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.