امکان خدمت سربازی در هلال‌احمر بررسی می‌شود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امکان اینکه سربازان وظیفه دوران خدمت خود را در جمعیت هلال‌احمر سپری کنند، قابل بررسی و پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرلشکر پاسدار محمدباقری ضمن گرامیداشت یاد شهدای ایثارگر جمعیت هلال‌احمر و تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر در همه ادوار در خدمت مردم و برای مردم بوده است و شهدای خود را فدای مردم کردند.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر، نهادی مردمی و فراتر از دولت‌ها است. ما مردمی شریف و قانع داریم که همواره قدردان کمک‌ها هستند و این موضوع مسئولیت جمعیت هلال‌احمر را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هلال‌احمر همیشه در لحظات اول در حوادث حاضر است و این سرعت و دقت باید تقویت شود. هلال‌احمر در جست‌وجوی مفقودان جنگ نیز کمک‌های شایسته‌ای انجام داده است.

وی اضافه کرد: بالگردهای هلال‌احمر در بحران‌ها نقش حیاتی دارند؛ بنابراین ستادکل نیروهای مسلح آماده است تا برای تعمیرات و بازسازی این بالگردها با جمعیت هلال‌احمر همکاری کند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: آموزش سربازان و مهارت‌آموزی آن‌ها برای حضور در بحران‌ها فرصتی است که باید غنیمت شمرد؛ در ستاد کل باید راهکارهای اجرایی گذراندن دوره خدمت در جمعیت هلال‌احمر بررسی شود که برای این امر نیاز است جمعیت هلال‌احمر با تدوین برنامه‌ای، این روند را تسریع کند.

وی با تشریح فعالیت‌های مردمی بسیج در کشور افزود: در شرایط فعلی هم‌افزایی جمعیت هلال‌احمر و بسیج امر مهم و مؤثری است؛ این موضوع در برنامه‌های کاری آتی خواهد بود.

حضور هلال‌احمر در صحنه بین‌الملل آبروی نظام است

پیرحسین کولیوند با اشاره به توفیقات جمعیت در سطح بین‌الملل، اظهار کرد: حضور به هنگام و شایسته جمعیت هلال‌احمر در حوادث و بحران‌های بین‌الملل، آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. درحال‌حاضر جمعیت هلال‌احمر با بیش از ۱۲ مرکز درمانی خارج از کشور نقش مؤثری در دیپلماسی سلامت ایفا می‌کند.

وی با اشاره به همراهی همیشگی نیروهای مسلح با جمعیت هلال‌احمر، افزود: سیل اخیر در استان‌های جنوبی کشور شاهدی است که نشان داد نیروهای مسلح در امدادرسانی‌های این جمعیت نقش ویژه و حائز اهمیتی دارند و از همراهی همیشگی نیروهای مسلح تشکر می‌کنم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر به طرح‌های محرومیت‌زدایی جمعیت هلال‌احمر در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با همکاری سایر نهادها مربوطه از طرح‌های عملیاتی و خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی به مرحله اجرا رسیده است که به‌زودی اثرات آن قابل مشاهده خواهد بود.

جزئیات خدمت امریه

به گزارش ایمنا، با دستور مقام معظم رهبری، سازمان‌ها و ارگان‌های اداری و دولتی می‌توانند قسمتی از پرسنل مورد نیاز خود را از طریق جذب سرباز تأمین کنند. طبق این قانون سازمان مربوطه از ستاد کل نیروهای مسلح درخواست می‌کند تا سرباز موردنظر در آن محل مشغول به کار شود.

البته سربازی که امریه دریافت می‌کند، ابتدا باید دو ماه دوره آموزشی خود را مانند سایر افراد بگذراند و سپس دوره امریه خود را که مدت ۲۲ ماه به طول می‌انجامد در آن اداره یا سازمان مشغول به کار شود. برخلاف مدت زمان خدمت عادی در پادگان‌ها که ۲۱ ماه است، خدمت به صورت امریه ۲۴ ماه است.

کد خبر 560104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.