هشدار محققان درباره محصولات ضدعفونی‌کننده

محققان درباره آلودگی محصولات شوینده و ضدعفونی‌کننده و خطرات آن‌ها برای سلامتی افراد هشدار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید هشدار می‌دهد، محصولات پاک‌کننده می‌توانند افراد را در معرض ذرات آلودگی به همان میزان اگزوز خودرو قرار دهند.

محصولات پاک‌کننده در دو سال گذشته بیش از هر زمان دیگری در همه جا استفاده شده‌اند؛ این درحالی است که استفاده از آن‌ها ممکن است خطراتی برای سلامتی داشته باشد.

محققان آمریکایی که سرپرست این مطالعه بودند، دریافتند که پاک‌کننده‌های تجاری برای ضدعفونی سطوح داخلی ممکن است ذرات آلاینده کوچک را با سرعتی برابر یا بیشتر از آئروسل‌های وسایل نقلیه وارد مجاری تنفسی انسان کنند.

یافته‌های جدید ممکن است برای افرادی که در طول همه‌گیری کووید به شدت با اسپری‌های ضدعفونی‌کننده کار کرده‌اند، پیامدهایی داشته باشد. برخی از کارکنان تمام روزهای کاری خود را برای جلوگیری از انتقال SARS-CoV-۲ به طور مکرر با تمیز کردن سطوح در دفاتر سپری کرده‌اند.

این مطالعه توسط کالین روزالز، دانشمند محیط‌زیست در دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفته و امروز در مجله «Science Advances» منتشر شده است.

به گزارش ایمنا، در ماه‌های اخیر استفاده از اسپری‌های ضدعفونی‌کننده روندی صعودی داشته است و بسیاری از افراد برای مبارزه با کرونا از این نوع اسپری استفاده کرده‌اند، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات استفاده از محصولات ضدعفونی، مطالعه نکردن و دنبال کردن دستورالعمل‌های روی برچسب محصول است.

ضدعفونی کردن یک پدیده ساده نیست، بهتر است مدتی اجازه دهید مواد ضدعفونی کننده روی سطوح بمانند و سپس تمیز شوند؛ بنابراین برچسب ضد عفونی کننده را بررسی کنید تا بیشترین تأثیر را داشته باشد. باید به مواد ضدعفونی کننده فرصت دهید در حجم مناسب، عملکرد مناسب خود را نشان دهد، اسپری ضدعفونی‌کننده روی سطح، باید مدت زمان مشخصی مرطوب بماند.

بررسی تاریخ انقضا درباره تمیز کردن محصولات بسیار مهم است. مواد ضدعفونی‌کننده به مرور زمان منقضی می‌شود و قدرت خود را از دست می‌دهد اسپری‌های ضدعفونی کننده می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند. به جز تصفیه هوا. نکته مهم دیگر این است که آن‌ها هوا را تصفیه نمی‌کنند، فقط سطحی را که روی آن قرار می‌گیرند تمیز می‌کنند.

کد خبر 560093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.