تربیت ۱۰ هزار مراقب سالمند و کودک توسط سازمان نظام پرستاری

تفاهمنامه همکاری سه‌جانبه بین سازمان نظام پرستاری، سازمان فنی‌وحرفه‌ای و سازمان بهزیستی به‌منظور تربیت ۱۰ هزار پرستار، با حضور وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم امضای تفاهمنامه سه‌جانبه بین سازمان نظام پرستاری، سازمان فنی‌وحرفه‌ای و سازمان بهزیستی با حضور حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد میرزابیگ رئیس کل سازمان نظام پرستاری، غلامحسین حسینی‌نیا رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای و علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی، برگزار شد.

براساس این تفاهمنامه سه جانبه، ۱۰ هزار مراقب برای فعالیت در عرصه‌های مختلف از جمله مراقبت و خدمات‌رسانی به سالمندان، بیماران صعب‌العلاج و مزمن، معلولان و کودکان تربیت می‌شود و ارائه خدمات ویژه و زیست‌بوم جامعه در حوزه رفاه اجتماعی و خدمت‌رسانی به این گروه‌ها شکل می‌گیرد.

براساس این تفاهمنامه مشارکت و همکاری سه جانبه، تأمین مربیان، تأمین مواد آموزشی و آموزش فراگیران در سراسر کشور با سازمان نظام پرستاری و هیئت مدیره‌های این سازمان در سراسر کشور خواهد بود. همچنین تأمین مکان، فضاهای آموزشی، امکانات و تکنولوژی آموزش با سازمان فنی‌وحرفه‌ای و به‌کارگیری و ایجاد اشتغال برای مهارت‌آموزان به عهده سازمان بهزیستی کشور است.

میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری در حاشیه مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: با این اقدام ارزشمند یک شبکه آموزش بزرگ و کشوری با تأمین زنجیره‌های مراقبت، مهارت و اشتغال توسط سه سازمان با ایجاد هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر جهت تربیت مراقب برای خدمت‌رسانی به بیماران مزمن و صعب‌العلاج، سالمندان و کودکان در اکوسیستم غیربیمارستانی، با توسعه مراقبت‌های جامعه‌نگر و جامعه‌محور ایجاد می‌شود.

پرستاری شغلی تخصصی

به گزارش ایمنا، با توجه به درگیری بیشتر امروز خانواده‌ها، افراد فرصت کافی برای بودن در کنار فرزند یا والدین خود را ندارند و به همین علت سعی می‌کنند از پرستارانی برای مراقبت فرزندان و والدین خود استفاده کنند. البته در برخی موارد نیز پرستار همچنان هنگام حضور والدین و فرزندان در کنار فرد حضور دارد.

پرستاری شغلی تخصصی و ویژه است و انتخاب پرستار از لحاظ تجربه، تخصص، اعتماد، توان و نیروی بدنی اهمیت دارد. به همین جهت تربیت پرستاران با تخصص و اطلاعات بالا برای خدمت‌رسانی به کودکان، سالمندان و بیماران اهمیت ویژه‌ای دارد و عزمی جدی طلب می‌کند.

کد خبر 560084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.