ضرورت آموزش مهارت زندگی و کاهش تنش‌ها

عضو شورای شهر یزد گفت: لازم است کمیسیون خانواده آموزش‌ مهارت زندگی و کاهش تنش‌ها را در دستور کار خود قرار دهد و با پیگیری در جهت ارتقای سطح توانمندی شهروندان برای برقراری ارتباطی مناسب‌تر با همکاران و تکریم ارباب رجوع گامی موثر برداشته و از تنش‌ها کاسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهارت‌های زندگی شامل مجموعه‌ای از توانایی‌ها که قدرت سازگاری مثبت و کارآمدی را افزایش می‌دهد، بنابراین فرد می‌تواند بدون اینکه به خود یا دیگران صدمه بزند مسئولیت‌های مربوط به نقش اجتماعی خود را بپذیرد و با چالش‌ها و مشکلات روزانه زندگی به شکل مؤثرتری روبه‌رو شود.

فاطمه زارع در این خصوص اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی به معنای به‌کارگیری ابزاری مؤثر برای مدیریت رفتارهای فردی و بین فردی است و هدف از این آموزش‌ها نیز ارتقای سازگاری فرد با خود، دیگران و محیطی است که در آن زندگی و فعالیت دارد.

وی ادامه داد: مهارت‌های زندگی به فرد می‌آموزد که در طول زندگی به ویژه در موقعیت‌های پرخطر چگونه عاقلانه و صحیح رفتار کند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره ویژگی‌های مثبت مهارت‌های زندگی، افزود: بخشی از مهارت‌های زندگی را می‌توان تقویت اعتماد به نفس، تقویت روحیه مشارکت و همکاری، رشد و تقویت عواطف انسانی، ایجاد روحیه مقاومت در برابر تبلیغات مسموم، کمک به شناسایی و بیان احساسات، تأمین سلامت و مهارت‌های ارتباطی، داشتن یک شهروند متعادل و مقبول در اجتماع، تقویت روحیه مهر زیستی مسالمت‌آمیز و ارتقای سازگاری فرد با خود، دیگران و محیط اجتماعی است.

وی گفت: سازمان بهداشت جهانی موارد مهارت‌های زندگی را مشخص کرده که با به‌کارگیری هرچه بهتر آنها در زندگی روزمره می‌توان به موفقیت رسید.

زارع افزود: مهارت خودآگاهی، مهارت‌های همدلی، مهارت ارتباط مؤثر، مهارت روابط بین فردی، مهارت مقابله با استرس، مهارت مدیریت بر هیجان‌ها مهارت حل مساله، مهارت تصمیم‌گیری، مهارت تفکر خلاق، مهارت تفکر نقادانه و مهارت مدیریت زمان از جمله این مهارت‌ها است..

زارع اضافه کرد: به دلیل ضرورت و اهمیت آموزش‌ها به ویژه آموزش مهارت‌های زندگی لازم است کمیسیون خانواده نیز این آموزش‌ها را در دستور کار خود قرار دهد و با پیگیری در جهت ارتقای سطح توانمندی شهروندان برای برقراری ارتباطی مناسب‌تر با همکاران و تکریم ارباب رجوع گامی مؤثر برداشته و تنش‌ها کاسته می‌شود
.

کد خبر 560077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.