راه‌حل جدید پژوهشگران چینی برای درمان کرونا

گروهی از محققان چینی به‌تازگی ترکیب آنتی‌بادی کوکتل (cocktail antibody) را برای درمان و پیشگیری از بروز بیماری کووید-۱۹ مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان چینی در مطالعه اخیر خود از طراحی آنتی‌بادی مونوکلونال انسانی دوگانه علیه ویروس کرونا خبر داده‌اند که یک جفت آنتی‌بادی غیر رقیب از آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده انسانی به نام B38 و H4 را ترکیب می‌کند تا دو آنتی‌ژن را مورد هدف قرار دهد؛ بنابراین بهره‌مند شدن از این روش می‌تواند از اتصال ویروس به گیرنده آن جلوگیری کند.

آنتی‌بادی مونوکلونال، پادتن‌هایی تک‌گونه و همانند یکدیگر هستند؛ علت این همانندی نیز این است که پادتن‌های مونوکلونال توسط نوعی سلول ایمنی همانندسازی‌شده از یک سلول والد تولید می‌شوند. نتایج مطالعات انجام شده توسط محققان چینی نشان می‌دهد که آنتی‌بادی دوگانه یا bsAb 15 کارآیی خنثی کننده بیشتری نسبت به آنتی‌بادی‌های والد خود دارد و فعالیت خنثی کننده قوی‌تری در برابر نوع دلتا نشان داده است.

به گفته پژوهشگران، آنتی‌بادی جدید غلظت ویروس را در موش‌های تراژنتیک آنزیم دو مبدل آنژیوتانسین و نخستی‌سانان غیرانسانی آلوده کاهش می‌دهد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این نوع آنتی‌بادی یک استراتژی بالقوه عملی و مؤثر برای درمان و پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ است.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Immunology منتشر شده است.