پیگیری ثبت هفشجان به‌عنوان «شهر ملی سنگ‌تراشی و حجاری‌های سنتی»

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ثبت شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد به‌عنوان «شهر ملی سنگ‌تراشی و حجاری‌های سنتی» در حال پیگیری است.

به گزارش ایمنا، علیرضا جیلان امروز _دوشنبه، شانزدهم اسفندماه_ در دیدار با مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد: برای بازنگری طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با دو دانشگاه وارد مذاکره شده‌ایم.

وی اضافه کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان چهارمحال‌وبختیاری برای ارتقای شهرکرد به «شهر جهانی نمد» آمادگی دارد.

جیلان با بیان این‌که ثبت هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد به‌عنوان «شهر ملی سنگ‌تراشی و حجاری‌های سنتی» در حال پیگیری است، گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان انجام طرح‌های مشارکتی با هدف توسعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را در دستور کار قرار داده است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: برای دست‌یابی به اهداف توسعه‌ای، رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیاز است.

کد خبر 560067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.