پیشروی زنان در کسب‌وکارهای خرد و کلان

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر فعالیت زنان در سطح جامعه گفت: زنان در کسب‌وکارهای خرد و حتی کلان پیشرو هستند. در برخی استان‌ها ۴۰درصد و در برخی دیگر در بخش‌هایی نظیر صنایعدستی صددرصد کار برعهده زنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انسیه خزعلی اظهار کرد: تأمین و فراهم کردن زمینه توانمندی زنان سرپرست خانوار برای خودکفایی و زندگی با کرامت و عزت نفس آن‌ها برنامه جدی دولت در همه استان‌ها است و شهرداری تهران نیز در این عرصه پیشگام است.

وی با بیان اینکه نقص‌ها و چالش‌های جامعه باید برطرف شود، افزود: در همه استان‌ها زنان در کسب‌وکارهای خرد و حتی کلان پیشرو هستند. در برخی استان‌ها ۴۰ درصد و در برخی دیگر در بخش‌هایی نظیر صنایع‌دستی صددرصد کار برعهده زنان است.

معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایجاد کار برای زنان چند ویژگی را در خانواده رشد می‌دهد، ادامه داد: زن به‌عنوان محور کارآفرینی خانواده منجربه گسترش فرهنگ کار در میان اعضای خانواده می‌شود و نشاط و سرزندگی که مادر در خانواده ایجاد می‌کند، کمک‌کننده است.

ایجاد توانمندی‌های اقتصادی با همت زنان

وی تصریح کرد: امروزه محور قدرت در جهان، توانمندی‌های اقتصادی با پشتوانه علمی و عنصر جمعیت است که این موارد با همت زنان به ثمر می‌نشیند و امید است شاهد بالندگی جامعه با پیشگامی زنان باشیم.

خزعلی با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار در تهران، گفت: این اقدامات باید در سراسر کشور به ویژه در کلان‌شهرها به صورت جدی دنبال شود. این نمایشگاه‌ها موجب معرفی توانمندی‌های زنان در کشور می‌شود.

معرفی زنان کارآفرین به بازار

به گزارش ایمنا، اشتغال زنان ایرانی دو ویژگی مهم دارد: اول آنکه در مقایسه با سایر کشورهای در حال توسعه زنان فرصت‌های شغلی کمتری دارند و دوم آنکه اغلب در بخش‌های غیر رسمی با دستمزد پایین مشغولند. اشتغال زنان «سرپرست خانوار» حکایت دیگری است که در پی مشکلاتی مثل فوت شوهر، طلاق، از کارافتادگی شوهر و مفقودالاثر بودن سرپرست شکل می‌گیرد. طبق نتایج حاصله از چهار سرشماری اخیر کشور نسبت زنان سرپرست خانوار از ۴/۸ درصد در سال ۱۳۷۵ به ۷/۱۲ درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده است.

هدف برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار کسب سود آنی نیست؛ بلکه هدف معرفی زنان کارآفرین به بازار است. این نمایشگاه‌ها، محلی برای نمایش توانمندی‌های زنان است و فروش محصولات در آن، حاشیه‌ای است.

کد خبر 560063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.