ضرورت نصب تابلوی «شهر ملی نمد» در شهرکرد

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: نصب تابلو معرفی شهرکرد به‌عنوان «شهر ملی نمد» با همکاری مجموعه مدیریت شهری در دستور کار قرار گیرد.

به‌گزارش ایمنا، ویدا تَوَحُدی امروز _دوشنبه، شانزدهم اسفندماه_ در نشستی با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری شهرکرد به‌عنوان «شهر ملی نمد» در سال ۱۳۹۷، باید برای تحقق اهداف این نام‌گذاری تلاش کرد و در این راستا از توان افراد مؤثر، صاحب‌نظر و معتمد بهره‌گیری شود.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند برای تحقق اهداف مرتبط با شهرها و روستاهای ثبت ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کمک کنند.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تحقق اهداف مرتبط با شهرها و روستاهای ثبت ملی را لازمه ثبت جهانی آن‌ها برشمرد و گفت: برای تحقق این اهداف، افزایش تعداد کارگاه‌ها، رشد کیفیت تولیدات، راه‌اندازی مراکز آموزشی، تعریف واحدهای درسی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در دانشگاه‌ها و انجام تحقیق و پژوهش مورد توجه قرار گیرد.

توحدی درباره شهرکرد شهر ملی نمد گفت: در این خصوص لازم است که استفاده از طرح‌های اصیل، راه‌اندازی مراکز معرفی مانند موزه و گالری، ساخت المان‌های شهری و ساخت و نصب تابلوی معرفی مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری به‌عنوان «شهر ملی نمد» با همکاری مجموعه مدیریت شهری در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین باید سایر شهرها و روستاهای دارای ظرفیت ثبت ملی و جهانی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان چهارمحال‌وبختیاری شناسایی شود.

توحدی گفت: کاربردی و مصرفی شدن کالاهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به تقویت و تشویق تولیدکنندگان این حوزه کمک می‌کند.

کد خبر 560057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.