رونمایی از تندیس مرد کلاه‌مال

شهردار شهرکرد گفت: تندیس «مرد کلاه‌مال» با اعتبارات شهرداری ساخته شد.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، محمدتقی جاپلقی امروز_ دوشنبه شانزدهم اسفندماه_ در آیین رونمایی از تندیس مرد کلاه‌مال، اظهار کرد: این تندیس در گذر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کوی نمدمالان مرکز استان و در راستای تحقق اهداف نام‌گذاری شهرکرد به‌عنوان «شهر ملی نمد» ساخته و رونمایی شده است.

وی از رونمایی سه تندیس مرتبط با صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرکرد تا نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: این تندیس‌ها شامل مرد نمدمال، مرد گیوه‌دوز و مرد پالان‌دوز است که برای ساخت هر کدام از این تندیس‌ها ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری شهرکرد هزینه شده است.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: اجرای سنگ‌فرش‌ها، ساخت و رونمایی از تندیس‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نقش محرک در توسعه المان‌های شهری دارد.

علیرضا جیلان، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال‌وبختیاری نیز گفت: توجه به صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، روند توسعه فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و اجتماعی را تسریع می‌کند.

وی افزود: چهارمحال‌وبختیاری هم‌اکنون افزون بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دارد که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ تا شش هزار نفر فعال هستند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نام‌گذاری شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد در سال ۱۳۹۷، اظهار کرد: پیگیری‌ها برای تحقق اهداف این نام‌گذاری و ارتقای شهرکرد به شهر جهانی نمد، در دستور کار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

به گزارش ایمنا، این تندیس با حضور مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونمایی و پرده‌برداری شد.

کد خبر 560048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.