انتظار شش ساله هنرمندان صنایع‌دستی برای بیمه هنرمندان

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان گفت: نزدیک به شش سال است که حتی یک هنرمند صنایع‌دستی، بیمه هنرمندان نشده است.

عباس شیردلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت بیمه هنرمندان اظهار کرد: بنا بر اعلام وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، از میان یک‌میلیون هنرمند فعال صنایع‌دستی در کشور فقط ۳۶ هزار نفر آنان دارای بیمه هنرمندان هستند و مابقی افراد همچنان در انتظار بیمه شدن به‌سربردن است.

وی ادامه داد: نزدیک به شش سال است که حتی یک نفر هنرمند صنایع‌دستی بیمه هنرمندان نشده است و تنها استدلالی که متولیان امر در بحث بیمه نشدن هنرمندان ارائه می‌کنند، تخصیص نیافتن بودجه بیمه هنرمندان در بودجه دولت است.

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان تصریح کرد: دولت دوازدهم هیچ عزم و اراده‌ای برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی نداشت و به همین دلیل در بودجه دولت ردیفی برای بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در نظر گرفته نشده بود.

شیردلی با تأکید بر اینکه بیمه هنرمندان باید به‌طورجدی توسط وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دنبال شود، گفت: متأسفانه هنوز معاون صنایع‌دستی این وزارتخانه مربوط به دولت دوازدهم است و مسئله بیمه هنرمندان صنایع‌دست با همان نگاه و استراتژیِ دولت دوازدهم ی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که در معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی شاهد انتصابات جدید نباشیم، مسئله و مشکلات بیمه هنرمندان همچنان باقی خواهد ماند.

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به خسارت‌های جبران‌ناپذیر پاندمی کرونا به حوزه صنایع‌دستی و هنرمندان فعال در این زمینه، اظهار کرد: خوشبختانه استان اصفهان ازلحاظ بیمه‌شدگان هنرمندان صنایع‌دستی نسبت به سایر استان‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما می‌طلبد هر چه سریع‌تر سایر هنرمندان صنایع‌دستی استان اصفهان بیمه شوند، در غیر این صورت صنایع‌دستی استان با چالش‌های جدی روبرو خواهد شد.

کد خبر 560043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.