اختصاص منابعی برای ارتقای پوشش اینترنت و موبایل در روستاهای مناطق کمتر برخوردار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای منابعی برای ارتقای پوشش اینترنت و موبایل در روستاهای مناطق کمتر برخوردار تخصیص دادند.

به گزارش ایمنا، در جلسه علنی نوبت سوم مجلس بندهای (ز) و (ح) تبصره ۷ در بخش هزینه‌ای به شرح زیر تصویب شد:

ز- منابع حاصله پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور (موضوع بند (الف) تبصره (۱۸) این قانون) به وزارتخانه مربوط اختصاص می‌یابد تا صرف توسعه شبکه ملی اطلاعات و توسعه و ارتقای پوشش اینترنت و موبایل در روستاهای مناطق کمتر برخوردار و مسیر بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی شود.

در بخش درآمدی این بند تصویب شده بود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجاز به مولد سازی اموال و دارایی‌های غیر منقول و همچنین تغییر کاربری و فروش اموال غیر منقول مازاد خود و دستگاه‌های تابعه تا سقف یکصد هزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

ح-به منظور بهره‌گیری از منابع ملی برای سرعت بخشی به توسعه شبکه ملی اطلاعات، دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و نهادهای عمومی مکلف هستند با اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در صورت داشتن ظرفیت، ابنیه و زیرساخت‌های خود از قبیل تیرهای انتقال، مسیرهای ارتباطی زمینی و زیرزمینی، مجرا (داکت ها) و فضاهای مناسب نصب تجهیزات ارتباطی خود را وفق تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اختیار کاربر (اپراتورهای مخابراتی) قرار دهند.

کد خبر 560010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.