میزبانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از یک کنفرانس بین‌المللی

عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران گفت: کنفرانس بین‌المللی مهندسی و ساخت تولید، معتبرترین کنفرانسی است که انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران با همکاری دیگر مراکز علمی برگزار می‌کند. چنین کنفرانس‌هایی ظرفیت علمی بسیاری دارد.

یعقوب دادگر اصل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تهران برای نخستین‌بار میزبان هجدهمین همایش ملی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی و ساخت تولید است، اظهار کرد: این مرکز علمی حدود ۵۰ دانشکده در رشته ساخت و تولید دارد و بزرگ‌ترین دانشگاه جامع مهارتی کشور است که با همکاری انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران و انجمن انگلستان، میزبانی این همایش را بر عهده گرفت.

وی افزود: برای این کنفرانس ۲۴۱ مقاله دریافت شد که ۱۷۱ عدد آن‌ها ارائه شد. در کنفرانس چهار سخنران بین‌المللی و سه سخنران ایرانی از اساتید هیئت علمی دانشگاه‌های کشور حضور داشتند و طی همایش هفت کارگاه آموزشی برگزار شد.

عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران ادامه داد: مراسم افتتاحیه و اختتامیه کنفرانس با حضور اساتید، اعضای هیئت مدیره قبلی و فعلی، انجمن مهندسی ساخت و تولید و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

وی اشاره کرد: در مراسم اختتامیه این کنفرانس مسابقه پروژه‌های کارشناسی، پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری نیز برگزار و مقالات برتر نیز معرفی شد.

دادگر در رابطه با نتایج برگزاری برنامه گفت: این کنفرانس می‌تواند سبب ایجاد تعامل علمی بین صنعت‌گران، دانشجویان، پژوهشگران و اساتید کشور شود و بهره‌مند شدن از دستاوردهای علمی اساتید ایرانی مستقر در دانشگاه‌های خارج از کشور از دیگر نتایج این همایش است.

وی تاکید کرد: این همایش معتبرترین کنفرانسی است که انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران با همکاری دیگر مراکز علمی برگزار می‌کند؛ چنین کنفرانس‌هایی ظرفیت علمی بسیاری دارد و از آن‌جایی که تنها یک بار در سال برگزار می‌شود، بهتر است به صورت حضوری باشد تا از حضور فعال صنایع و نمایشگاه‌های صنعتی بهره‌مند شویم.

کد خبر 559990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.