وزارت اقتصاد موظف به وصول مالیات خودروهای لوکس شد

مجلس وزارت اقتصاد را موظف به وصول منابع حاصل از دریافت مالیات از خودروهای لوکس کرد.

به گزارش ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز _ یکشنبه پانزدهم اسفندماه_ بند (ت) تبصره ۶ در بخش هزینه‌ای را تصویب کردند.

به موجب این تبصره به منظور اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و نیز تحقق جهش تولید دانش بنیان و توسعه زنجیره ارزش تولید و عبور از خام فروشی، درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی از جمله بیلت، بلوم و اسلب، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی از جمله قیر و متانول، اوره و پلی اتیلن به صورت خام و نیمه خام در تمام نقاط کشور، مشمول مالیات و عوارض صادراتی می‌شود.

تعریف و فهرست مواد خام و نیمه خام علاوه بر موارد مذکور و همچنین علاوه بر موارد مندرج در تصویب شماره ۵۹۱۵۶ هیأت وزیران به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه می‌شود و حداکثر ظرف یک ماه پس از تصویب این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است نسبت به وصول منابع حاصل از این بند و حقوق ورودی مطابق بند (د) قانون امور گمرکی کلیه ماشین آلات و تجهیزات تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی اقدام کند.

منبع: فارس

کد خبر 559988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.