افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه/ حواشی فیش حقوقی شهردار/ شفافیت شهرداری اصفهان در کرج

افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس، ساماندهی دستفروشان شب عید، حواشی فیش حقوقی آقای شهردار، مشکل معیشتی و رفاهی آتش نشانان از مواردی بود که در چهل و یکمین صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهل و یکمین صحن شورای اسلامی شهر کرج در حالی به پایان رسید که مصوب شد کرایه تاکسی و اتوبوس در سال جدید با ۳۰ درصد افزایش همراه باشد.

جواد چپردار رئیس شورای شهر کرج در این نشست اظهار کرد: این لایحه که از سوی سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرج به صحن شورا ارجاع داده شده در راستای تأمین حق و حقوق فعالان این قشر است.

وی افزود: با در نظر گرفتن تورم و شرایط امروز جامعه افزایش نرخ کرایه رانندگان تاکسی و اتوبوس امری لازم و قابل قبول به شمار می‌آید.

در ادامه مجتبی حاجی قاسمی سخنگوی شورای شهر گفت: تصمیم در این خصوص معیشت ۱۳ هزار راننده تاکسی در سطح کرج را تحت تأثیر قرار می‌دهد از این رو نیاز است همکاری و مساعدت کافی داشته باشیم.

وی همچنین اضافه کرد: با افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی در سال جدید شرایط متعادل سازی می‌شود چرا که نرخ تورم قابل توجه است و نیاز است به قشر زحمت کش رانندگان تاکسی که در صف اول خدمت هستند توجه ویژه داشته باشیم.

زد و بند به بازار دست‌فروشان هم رسید

در بخش دیگری از این نشست مریم قهرمانی صارم عضو شورای شهر کرج به تبعیض در برخورد با دست‌فروشان اشاره کرد و افزود: شب عید با افزایش تعداد دست‌فروشان همراه هستیم که نیاز است با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی و معیشت مردم سختگیری در مقابله با این گروه شغلی صورت نگیرد.

وی افزود: چطور است که یک دست فروش در عظیمیه اجازه فعالیت دارد اما در منطقه‌ای مثل حصار با سختگیری عوامل شهرداری طرف هستیم؟

قهرمانی صارم با بیان اینکه دست‌فروشی محل ارتزاق بسیاری از افراد است و نباید کاری کنیم که دچار مشکل شوند، یادآور شد: بساط یک دست فروش در حصار طی یک هفته برای سومین بار جمع آوری می‌شود اما مورد مشابه در منطقه‌های بالا نشین بدون مشکل فعالیت خود را ادامه می‌دهند! نباید این تبعیض وجود داشته باشد.

وی در پایان خطاب به شهردار کرج اظهار کرد: انتظار داریم اگر قرار است برخورد صورت بگیرد از ابتدای سال و با تمامی دست‌فروشان انجام شود نه این روزهای پایانی سال که برخی از قشر ضعیف درآمد عید خود را چشم انتظار بساط دست‌فروشی هستند.

مصطفی سعیدی سیرایی در پاسخ به این تذکر عضو شورای شهر گفت: برای این افراد شغل‌های زیادی در مراکز تولیدی و صنعتی وجود دارد که مزایا و حقوق مناسبی دارند اما تمایلی از سوی این قشر وجود ندارد.

شهردار کرج ادامه داد: مشکل بیکاری جوانان از جمله مهمترین معضلات کشور و البته کرج است و وجود دست‌فروشان در پی این مشکل رقم می‌خورد.

مشکل معیشتی و رفاهی آتش نشانان بی پاسخ نماند

یکی دیگر از مسائلی که در این صحن شورای اسلامی شهر اتفاق افتاد مسئله اعتراض آتش نشانان به معیشت و خدماتی که از سوی شهرداری به آن‌ها پرداخت می‌شود، بود.

قهرمانی صارم، در این خصوص گفت: من به نمایندگی از تمام اعضای شورای اسلامی شهر که در این نشست حضور دارند باید بگویم در خصوص مطالبات آتش نشانان، در کمیسیون تلفیق شورای شهر رسیدگی به مطالبات این قشر انجام شده و در راستای محقق شدن استانداردهای سازمان آتش نشانی نیز اقداماتی برای سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از جمله مواردی که با جدیت در این زمینه پیگیری شده، مربوط به تجهیزات پرسنلی و تجهیزات و امکانات ماشین آلات آتش نشانی است.

قهرمانی صارم گفت: در بررسی‌ها تفاوتی بین فیش حقوقی پرسنل آتش نشانی کرج و آتش نشانی تهران وجود دارد.

وی اظهار کرد: بیمه تکمیلی کارکنان آتش نشانی شهرداری کرج نیز در بودجه سال آینده دیده شده که البته این عزیزان در جریان امداد رسانی دچار آسیب‌های جسمی می‌شوند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

این عضو شورای شهر کرج افزود: گاهی دست، دندان یک عضو دیگری از بدن این عزیزان دچار آسیب می‌شود که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قهرمانی صارم گفت: بیمه و حمایت‌ها از این عزیزان باید به گونه‌ای باشد تا آتش نشانان با انگیزه بالاتری در عملیات‌ها حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: آتش نشانی از مشاغل سخت و پرمشغله می‌باشد و در این زمینه باید به آن توجه ویژه داشت.

مجتبی حاجی قاسمی نیز به نیابت از اعضای شورای شهر و در نشست خبری پایان جلسه، خاطرنشان کرد: رفع مشکلات آتش نشانان وظیفه ما است و طبق وظیفه و چهارچوب قانونی به مشکلات این قشر رسیدگی خواهد شد.

رئیس شورای شهر نیز در این خصوص به شهردار تذکر داد و خواستار تسریع رسیدگی به مطالبات آتش نشانان شد.

تذکر عضو شورای شهر به شهردار

حجت‌الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور جلسه طی تذکری خطاب به شهردار، اظهار کرد: چرا اجازه می‌دهید حواشی در خصوص فیش حقوقی و میزان دریافتی‌ها این چنین رواج پیدا کند؟

وی افزود: حقوقی و پاداش‌هایی که در رسانه‌ها پخش و توزیع می‌شود باید توسط شخص شهردار صورت شفاف و دقیق اعلام شود چرا که انجام آن جز قانون است.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به شفافیت در مدیریت شهری اصفهان، یادآور شد: بدون اینکه نگران باشیم رسمی و شفاف اعلام کنیم که چه در آمدی داریم، بنده بدون هیچ ترس و نگرانی می‌گویم حدود ۹ میلیون دریافتی دارم و حدود ۱ میلیون نیز حق رفت و آمد و… است.

وی خطاب به شهردار افزود: آقای شهردار درست رفتار کن؛ انتقاد باید با اسم و رسم انجام شود، هزینه عملکردها باید مشخص و شفاف باشد.

سعیدی اظهار کرد: نیروهای جدید در دوره ششم بدون مجوز شورای شهر به کا، گرفته شدند چرا این‌ها بکارگیری شدند؟ برخی از این اسامی افراد مسئله دار هستند لطفاً در این خصوص توضیح بدهید.

اما شهردار کرج در پاسخ به این تذکرات به یک جمله اکتفا کرد و گفت: فیش حقوقی که از من منتشر شده بود جعلی بود و واقعیت نداشت. این کار را یک کانال تلگرامی انجام داده است و من در این خصوص شفاف سازی لازم را داشته‌ام.

کد خبر 559977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.