تشکیل ستاد ویژه توسعه صادرات خدمات دیجیتال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دفتر امور بین‌الملل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، متولی تشکیل ستاد ویژه برای توسعه صادرات خدمات دیجیتال با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و تشکل‌های بخش خصوصی خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی در نشست با فعالان کسب و کارهای دیجیتال دانش بنیان، رویکرد دولت سیزدهم را مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و حرکت بر مسیر استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور عنوان و اظهار کرد: اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا از ویژگی‌های بارز این سیاست‌گذاری راهبردی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ایجاد کسب و کارهای دیجیتال و مبتنی بر فناوری اطلاعات، برآیند فکرهای خلاق و نکته سنج است.

وی مهاجرت نخبگان را بزرگترین تهدید حوزه استارتاپ‌ها دانست و افزود: نخبگان در اقتصاد مقاومتی بزرگترین ظرفیت کشورند و باید مشوق‌های لازم برای بهره‌مندی از دانش و تخصص آنان را فراهم کرد.

عبدالملکی بر لزوم ایجاد فضای تبادل دانش با کشورهای خارجی خصوصاً همسایگان تأکید کرد و گفت: خلاءهای موجود در زیست بوم فناوری و اقتصاد دیجیتال این کشورها می‌تواند بازار مناسبی برای نخبگان کشور فراهم کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای رفع دغدغه‌های صنفی فعالان این حوزه و به‌روزرسانی قوانین و آئین نامه‌ها کارگروهی با حضور کارشناسان معاونت روابط کار، تأمین اجتماعی و نمایندگان بخش خصوصی تشکیل شود.

وی بر تقویت نگاه بر برون‌گرایی ظرفیت‌ها و توجه به حضور در عرصه اقتصاد جهانی تأکید کرد و گفت: دفتر امور بین‌الملل وزارت مردم، متولی تشکیل ستاد ویژه برای توسعه صادرات خدمات دیجیتال با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و تشکل‌های بخش خصوصی خواهد بود.

عبدالملکی افزود: از تمام ظرفیت‌های موجود برای بازاریابی بین‌المللی و بازار سازی مورد انتظار شرکت‌های دانش بنیان این حوزه بهره خواهیم گرفت.

کد خبر 559961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.