اجرای ۹۵ درصدی طرح کاداستر در گلپایگان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: در بیش از ۹۵ درصد سطح اراضی ملی این شهرستان، پروژه کاداستر اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی رمدان امروز _یکشنبه پانزدهم اسفندماه_ در مراسم روز درختکاری در ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی با عنوان «ایران سرسبز، ایران قوی»، اظهار کرد: اهداف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری حفظ منابع طبیعی و توسعه اصولی جنگل‌ها است.

وی با بیان اینکه از ۱۸۵ هزار هکتار وسعت شهرستان گلپایگان ۱۴۵ هزار هکتار آن اراضی ملی است، گفت: به منظور حفظ اراضی ملی شهرستان امسال فاز دوم پروژه پخش سیلاب در منطقه تخت عباس با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال اجرا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان افزود: از سال ۱۳۹۸ تاکنون در شهرستان گلپایگان ۶۵ میلیارد ریال هزینه صرف اجرای پروژه‌های آبخیزداری و ترمیم پروژه‌های سنوات گذشته شده است.

رَمدان با بیان اینکه ۱۰ هزار هکتار از اراضی منطقه دشت شمال شهرستان به عنوان منطقه بیابانی معرفی شد، افزود: پس از تهیه طرح گونه‌های سازگار در این منطقه کشت شده است.

وی گفت: به منظور جلوگیری از سیلاب در حوزه‌های شهری با همکاری شهرداری گلپایگان و گلشهر در سطح ۲۷ هزار هکتار طرح تهیه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی گلپایگان اظهار کرد: در بیش از ۹۵ درصد سطح اراضی ملی پروژه کاداستر در شهرستان گلپایگان اجرا شده و سند حد نگار اراضی ملی به منظور تثبیت مالکیت دولت در سطح فوق صادر شده است.

رمدان گفت: به منظور مدیریت مراتع، تهیه و انعقاد قرارداد طرح‌های مرتعداری در سطح ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان انجام شده است.

کد خبر 559948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.