از قتل فجیع نوزاد ۲ ماهه به دست مادر شیشه‌ای تا دستگیری قاتلان شهید نظری

قتل فجیع نوزاد دو ماهه به دست مادر شیشه‌ای، انتقام دختر کینه‌جو از پسر فریبکار با سیانور، خودسوزی دختر ۱۷ ساله برای ازدواج اجباری، چاقوکشی در بیمارستان، دستگیری قاتلان شهید نظری، دستگیری قاتل ۱۷ ساله در کمتر از سه ساعت، سرقت دریچه فاضلاب جان نوجوان قزوینی را گرفت را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت هفت صبح دیروز به قاضی محمدتقی شعبانی، بازپرس جنایی تهران گزارش رسید پسری دو ماهه به نام ابوالفضل به طرز مشکوکی در خانه‌ای در جنوب تهران جان باخته است و این در حالی است که مادر او حالت عادی ندارد.

با حضور بازپرس جنایی و مأموران تجسس پلیس آگاهی تهران در محل حادثه، مادر ابوالفضل که کاملاً دستپاچه بود، گفت صبح زود از خواب بیدار شده تا به پسرش شیر بدهد اما متوجه شده که او حالش خوب نیست و به سختی نفس نمی‌کشد. برای همین با اورژانس تماس گرفته و درخواست کمک کرده و امدادگران اورژانس پس از حضور در این خانه و انجام معاینات اولیه مرگ نوزاد را تأیید کرده‌اند. اما از آنجا که ماجرا مشکوک به نظر می‌رسید ماجرا را به پلیس خبر داده بودند.

زن جوان اگرچه درباره علت مرگ پسرش اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد اما با توجه به اینکه معتاد به مخدر شیشه بود و رفتار عجیبی داشت، به دستور قاضی جنایی بازداشت شد. از سوی دیگر پزشکان با انجام بررسی‌های اولیه علت مرگ ابوالفضل کوچولو را مسمومیت بر اثر خوردن مواد مخدر روان‌گردان اعلام کردند و این یعنی وی احتمالاً به قتل رسیده است.

در ادامه زن جوان با دستور بازپرس جنایی تهران به اتهام قتل عمدی پسرش بازداشت شد و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. از سوی دیگر جسد پسر دو ماهه نیز به پزشکی قانونی انتقال یافت تا با انجام بررسی‌های تخصصی علت اصلی مرگ او مشخص شود.

متهم به قتل متولد سال ۶۲ و یک مجرم سابقه‌دار است که چند سال از عمرش را پشت میله‌های زندان گذرانده است. این زن چند سال قبل به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر و به اعدام محکوم شده بود. اما حکم اعدام او شکسته و به حبس ابد و سرانجام به ۲۰ سال زندان تغییر کرد و او موفق شد با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود. حالا او به اتهام قتل نوزادش بازداشت شده اما مدعی است که از ماجرای مرگ فرزندش بی‌خبر است.

این زن اظهار کرد: صبح بیدار شدم تا به او شیر بدهم اما با دیدن صورت کبود او وحشت کردم. سرم را روی سینه‌اش گذاشتم. ضربان قلبش نامنظم بود و به نظر می‌رسید نفس نمی‌کشد. ترسیدم و ابتدا به یکی از بستگان و بعد به اورژانس زنگ زدم. وقتی مرگ او تأیید شد به شدت شوکه شدم. من پسرم را خیلی دوست داشتم و هنوز مرگش را باور نکرده‌ام.

همسرم شهرستان بود؛ به جز این پسر، چهار دختر دیگر هم دارم. دختر بزرگم از شوهر اولم و سه دختر دیگر از شوهرم دومم هستند. من حدود ۲۰ سال قبل با شوهر اولم ازدواج کردم و صاحب دختری شدم اما به دلیل اختلافاتی که با هم داشتیم جدا شدیم. هیچ کدام از ما شرایط نگه‌داری از بچه را نداشتیم. ناچار شدم دخترم را به یک خانواده خوب بسپارم. آن‌ها از دخترم مراقبت و او را به خوبی بزرگ کردند.

البته پنج سال قبل دخترم که الان ۱۸ ساله است متوجه شد که آن‌ها خانواده واقعی او نیستند و قصد داشت پیش من که مادر اصلی او بودم برگردد، من شرایطش را نداشتم. بعد از طلاق از شوهر اولم با مردی آشنا شدم که رفته‌رفته دلباخته‌اش شدم تا اینکه به صورت موقت با هم ازدواج کردیم و صاحب چهار فرزند شدیم. دخترانم ۱۴ ساله، ۱۲ ساله و ۱۸ ماهه هستند و پسرم هم که فوت شده دو ماهه بود.

دخترانم به خانه یکی از بستگانم رفته بودند و همسرم برای انجام کاری راهی شهرستان شده بود. شب قبل شیشه کشیدم و تا سه بامداد پسرم بیدار بود و من سرش را گرم کردم. بعد به او شیر دادم و اصلاً نفهمیدم چطور خوابم برد. وقتی بیدار شدم متوجه حال بد پسرم شدم. احتمال می‌دهم زمانی که در حال شیر دادن به پسرم بودم، ناگهان خوابم برده و همین باعث شد پسرم خفه شود. وی در پاسخ به این پرسش که چرا علت مرگ او مسمومیت با مواد مخدر شیشه اعلام شده است، گفت: از مرگ پسرم ناراحتم و دلم می‌خواهد همه این اتفاقات دروغ باشد.

وی با اشاره به سابقه خود، تصریح کرد: گناهی نداشتم اما گیر افتادم. شیشه و هروئین برای برادرم بود که در خانه من نگه‌داری می‌کرد. حدود ۶۰۸ گرم شیشه و هروئین بود که به خاطر آن دستگیر و راهی زندان شدم. ابتدا حکم اعدام به من دادند اما بعد حکم شکسته شده و به حبس ابد تغییر کرد اما حکم حبس ابد هم شکسته شد و به ۲۰ سال زندان تغییر یافت. البته رأی باز بودم و وثیقه گذاشته بودم و می‌توانستم برخی روزها آزاد باشم و بعد دوباره به زندان برگردم. تازه داشتم زندگی می‌کردم و از زندگی کنار بچه‌هایم لذت می‌بردم اما این اتفاق باعث شد تا دوباره دستگیر شوم و احتمالاً دوباره باید به زندان بروم.

انتقام دختر کینه‌جو از پسر فریب‌کار با سیانور

چهاردهم مهرماه سال جاری خبر کشف جسد پسری جوان در یک خانه ویلایی در منطقه ساوجبلاغ به پلیس اعلام شد. بلافاصله تیمی از کارآگاهان جنایی برای رمزگشایی از این مرگ مشکوک راهی محل شدند در حالی که شواهد نشان می‌داد فرید دست به خودکشی زده است اما کارآگاهان با بررسی دقیق جسد و محل حادثه، مرگ او را مشکوک اعلام کردند؛ بنابراین جسد به پزشکی قانونی منتقل شد. نتیجه آزمایش‌های پزشکی قانونی نشان می‌داد وی بر اثر مسمومیت جان باخته است.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان با بررسی تماس‌های تلفنی این پسر ۳۴ ساله به شماره تلفن و پیامک‌های دختری به نام پریسا مشکوک شدند که بارها با این پسر تماس گرفته بود. همچنین محتوای پیام‌ها نشان می‌داد که پریسا اختلاف و دعوای شدیدی با فرید داشته است؛ بنابراین تحقیقات برای شناسایی و احضار وی به اداره آگاهی آغاز شد تا اینکه سرانجام پس از گذشت پنج ماه مخفی‌گاه وی شناسایی و بازداشت شد.

وقتی دختر جوان به اداره پلیس آگاهی ساوجبلاغ منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت نخست با انکار آشنایی و ارتباط با فرید قصد پنهان‌کاری داشت اما سرانجام در بازجویی‌ها راز این جنایت عجیب را فاش کرد. سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، اظهار کرد: دختر جوان در بازجویی‌ها به قتل اعتراف و انگیزه خود را از این جنایت انتقام‌جویی عنوان کرد.

این دختر درباره آشنایی خود با فرید گفت: هفت ماه قبل از این ماجرا در خیابان با فرید آشنا شدم بعد از مدتی او به من پیشنهاد ازدواج داد و مدام به من ابراز علاقه می‌کرد؛ تا اینکه یک روز مرا به یک خانه ویلایی برد و با من ارتباط برقرار کرد. من از این موضوع خیلی ناراحت بودم اما او وقتی متوجه ناراحتی من شد گفت ما می‌خواهیم با هم ازدواج کنیم نگران نباش.

با این حال دقیقاً از فردای همان روز رفتارش با من عوض شد و دیگر حتی کمتر به تلفن‌هایم جواب می‌داد. هر وقت موضوع ازدواج را مطرح می‌کردم بهانه‌تراشی می‌کرد و فقط وعده می‌داد. من که دیگر خسته شده بودم و از ترس بی‌آبرویی شب و روزم سیاه شده بود، تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم. برای همین قرص برنج تهیه کردم و در یکی از ملاقات‌هایی که با هم داشتیم آن را داخل نوشیدنی‌اش ریختم اما بعد از خوردن آن، فقط مسموم شد و به بیمارستان رفت و خیلی زود حالش خوب شد. به همین خاطر تصمیم گرفتم این بار با سیانور او را بکشم.

در فیلم‌ها دیده بودم که سیانور کشنده است، خودم هم کلی در اینترنت درباره اثرات سیانور جست‌وجو کردم و بعد از اینکه مطمئن شدم سیانور او را می‌کشد اقدام به خرید کردم؛ البته برای خرید آن خیلی تلاش کردم چون تهیه‌اش برایم سخت بود و خیلی زمان برد تا بتوانم سیانور پیدا کنم. کسی که می‌خواست آن را به من بدهد دو میلیون تومان پول می‌خواست؛ هر طوری بود پول را جور کردم و بعد با فرید در یک ویلا قرار ملاقات گذاشتم در یک فرصت مناسب مقداری از سم را داخل لیوان نوشیدنی‌اش ریختم وقتی آن را خورد بیهوش شد. همان جا منتظر ماندم تا از مرگش مطمئن شوم بعد از آنجا فرار کردم.

به دنبال اعتراف‌های این دختر جوان، راز این جنایت برملا و او به دستور بازپرس دادسرای جنایی ساوجبلاغ روانه زندان شد. سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان به جوانان به‌ویژه دختران جوان توصیه کرد درباره دوستی‌های خیابانی و ازدواج احتیاط کنند و به هیچ عنوان فریب وعده‌های پوچ پسران غریبه و ناشناس را نخورند تا زندگی‌شان نابود نشود.

خودسوزی دختر ۱۷ ساله به خاطر ازدواج اجباری

یک دختر ۱۷ ساله ساکن شهرستان بمپور واقع در استان سیستان و بلوچستان، مدتی قبل به‌رغم نارضاینی، به عقد مردی درآمد. او از زندگی مشترکش ناراضی بود و براساس شنیده‌ها از سوی شوهرش تحت اذیت و آزار قرار گرفته بود و در این شرایط روز چهارشنبه گذشته دست به خودسوزی زد.

پیش از این نیز در دی‌ماه امسال نیز دختر بلوچ ۱۶ ساله دیگری به دلیل آزار و اذیت همسرش خودسوزی کرده بود.

چاقوکشی در بیمارستان

دو مأمور حفاظت فیزیکی شاغل در بیمارستان قائم (عج) مشهد در حین خدمت و انجام وظیفه توسط همراهان بیمار به‌وسیله چاقو مضروب شدند. این مأموران حفاظت فیزیکی وظیفه‌شناس بیمارستان قائم (عج) مشهد، هنگام انجام وظیفه از ورود همراهیان یک بیمار که قصد ورود غیرمجاز به داخل بیمارستان را داشتند، ممانعت کرده که با کمال تأسف مورد ضرب و جرح ناگهانی به وسیله چاقو از ناحیه قفسه سینه، دست و پا و پهلو توسط همراهان بیمار قرار گرفتند.

دکتر محمدرضا اردکانی مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نمایندگی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن عیادت و دلجویی از این دو مأمور وظیفه‌شناس، در جریان روند درمان آنها قرار گرفت.

وی اظهار کرد: ضارب پس از ضرب و جرح متواری شده است که با پیگیری‌های مستمر توسط حراست و امور حقوقی دانشگاه از طریق تشکیل پرونده شکایت قضائی و با همکاری نیروی انتظامی مشهد به زودی دستگیر خواهد شد.

مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار امیدواری کرد که مراجع ذی‌صلاح با جدیت و قاطعیت از تکرار حوادث چنین حوادثی پیشگیری کنند تا نسبت به انگیزه و امنیت کادر بیمارستان در ارائه خدمت به مردم لطمه‌ای وارد نشود.

دستگیری قاتلان شهید نظری

سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: به دنبال شهادت سرگرد نظری در دقایق ابتدایی بامداد روز جمعه سیزدهم اسفند حوالی چهار راه آتش‌نشانی شهر کرمانشاه در درگیری مسلحانه با سارقان مسلح، شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس‌های آگاهی و امنیت عمومی استان موفق به شناسایی مخفی‌گاه عاملان شهادت سرگرد نظری در استان‌های کرمانشاه و البرز شده و این اماکن را به محاصره خود درآوردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: مأموران پس از اطمینان از حضور اشرار در مخفیگاه‌های خود، طی عملیات‌های جداگانه یکی از آن‌ها را بامداد روز شنبه و در کمتر از ۲۴ ساعت در شهر کرمانشاه و دیگری را هم بامداد امروز یکشنبه در شهر فردیس کرج دستگیر کردند.

وی با اشاره به اعتراف متهمان دستگیر شده به قتل شهید پوریا نظری، ادامه داد: در دستگیری این افراد پلیس آگاهی و امنیت عمومی انتظامی کشور و همچنین استان‌های تهران و البرز نیز با پلیس کرمانشاه همکاری داشته‌اند.

سردار جاویدان از تلاش برای دستگیری دیگر عاملان احتمالی که در حادثه شهادت پوریا نظری نقش داشته‌اند و بازجویی از متهمان دستگیر شده خبر داد و خاطرنشان کرد: اخبار تکمیلی متعاقباً به اطلاع عموم مردم شهیدپرور کرمانشاه خواهد رسید.

دستگیری قاتل ۱۷ ساله در کمتر از ۳ ساعت

سرهنگ اسماعیل زراعتیان، فرمانده انتظامی کازرون، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان کازرون، بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد جوانی ۲۵ ساله در پی نزاع بر اثر ضربه چاقو به شدت مجروح که پس از انتقال به بیمارستان علی‌رغم تلاش تیم پزشکی براثر شدت جراحات وارده فوت می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون ادامه داد: کارآگاهان پلیس اقدامات خود را آغاز و موفق شدند در کمتر از سه ساعت قاتل ۱۷ ساله را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که پس از مشاجره لفظی با مقتول درگیر و وی را با سلاح سرد به قتل رساندم، خاطرنشان کرد: قاتل برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ زراعتیان اضافه کرد: شهروندان قبل از هرگونه درگیری فیزیکی به رفتار خود مسلط شده و در صورت نیاز با شماره‌گیری ۱۱۰ حل این چنین اختلافات و مشکلات را به پلیس سپرده و از عکس‌العمل‌های ناگهانی بپرهیزند چراکه عدم کنترل رفتار در زمان خشم و عصبانیت می‌تواند فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر به بار آورد.

سرقت دریچه فاضلاب جان نوجوان قزوینی را گرفت

حسین عمویی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به حادثه سقوط نوجوان در چاه فاضلاب در یکی از مناطق شهر قزوین، اظهار کرد: این حادثه در میدان سید حسن نصراله رخ‌داده است. این میدان محلی برای پیاده‌راه و رفت‌وآمد عابران ندارد و عابران در این منطقه تردد نمی‌کنند، بااین‌حال پس از سرقت دریچه فلزی، نوار زرد خطر نیز برای احتیاط عابرین احتمالی در محل نصب شده است.

وی افزود: در محل سرقت دریچه علائم خطر نصب شده بود تا در اسرع‌وقت دریچه جدید نصب شود، اما بی‌احتیاطی نوجوان سبب شد در این دریچه سقوط کند که متأسفانه سقوط منجر به مرگ او شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: حدود چهار هزار دریچه در سطح شهر وجود دارد و در روزهای اخیر شاهد افزایش آمار سرقت دریچه‌ها هستیم، مجموعه مدیریت شهری نیز هرساله در این موضوع دچار خسارات جدی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سرقت دریچه آب‌های سطحی شهر موجب خساراتی به عابران پیاده و وسایل نقلیه نیز می‌شود که با پیگیری کارشناسان و عوامل اجرایی شهرداری، این دریچه‌ها مرمت و یا مجدد نصب می‌شود درحالی‌که علائم خطر اطراف دریچه‌های به سرقت رفته نیز جهت حفظ ایمنی شهروندان توسط عوامل اجرایی مدیریت پسماند شهرداری نصب می‌شود.

کد خبر 559901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.