نقش تأثیرگذار رسانه در تقویت و توسعه جهاد تبیین میان مردم

یک عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نقش رسانه در جهاد تبیین گفت: نقش رسانه در ایجاد و عمل به تکلیف و رشد جامعه مؤثر است همچنین باید رسانه در جهت توزیع، تقویت و توسعه جهاد تبیین در بین مردم فعالیت کند.

حجت‌الاسلام رضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جهاد تبیین اظهار کرد: در قرآن کریم آیات متعددی در خصوص تبیین وجود دارد، خداوند به رسول اکرم (ص) می‌فرماید ما کتاب را بر تو نازل کردیم تا آن را برای مردم تشریح کنید؛ بنابراین وحی الهی باید برای مردم تبیین شود.

وی با بیان این‌که اصل تبیین ریشه قرآنی دارد و وظیفه شخص پیغمبر، علما، اندیشمندان و قرآن شناسان است، ادامه داد: تبیین فرمایش خدا این است که آیات قرآن چه آیات تکوینی و چه تشریعی برای مردم توضیح داده شود سپس مردم راه درست را انتخاب کنند و از آنچه خدا حرام دانسته اجتناب کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: باید اصول، فروع و احکام دین هریک جداگانه برای مردم تبیین شود. توحید، نبوت، معاد و امامت که از محکمات دین است که باید برای مردم توضیح داده شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کشور با مسائل و مشکلات متعددی از جمله مسئله تحریم‌های بین‌المللی و گرانی و مشکلات اقتصادی مواجه است که باید این مسائل برای مردم تبیین شود.

اکرمی خاطرنشان کرد: همچنین باید از ظرفیت و توان داخلی برای تولید استفاده کرده و نسبت به این موضوع اهتمام ویژه صورت بگیرد تا از سوداگری، بی‌انصافی، بخل و قاچاق جلوگیری شود.

وی یادآور شد: علاوه بر تبیین مسائل کشور برای مردم، باید افرادی که وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند مورد تشویق و افرادی که خلاف وظایف خود عمل می‌کنند تنبیه شوند؛ از این‌رو باید در اصول و فروع و دین مملکت تبیین صورت بگیرد.

به گفته این عضو جامعه روحانیت مبارز، برای شکوفایی اقتصاد کشور باید مالیات را کاهش داد تا سودجویان به دنبال زیرمیزی، رشوه و قاچاق نباشند و مالیات واقعی از مردم اخذ شود.

وی با بیان این‌که خوداتکایی یکی از اصولی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است، افزود: اقدامات باید به صورت گروهی و دسته‌جمعی پیش برود و به صورت دسته‌جمعی برای اقتصاد، سیاست و اجتماع کشور تلاش کرد و به نتیجه مطلوب رسید.

اکرمی با اشاره به نقش رسانه در جهاد تبیین گفت: رسانه صرفاً تلویزیون، خبرگزاری و رادیو نیست بلکه منبر، خطبه نماز جمعه، کلاس‌های دانشگاهی، کتاب‌ها و نوشته‌ها به نوعی رسانه هستند. نقش رسانه در ایجاد و عمل به تکلیف و رشد جامعه مؤثر است همچنین رسانه باید در جهت توزیع، تقویت و توسعه جهاد تبیین در بین مردم فعالیت کند.

کد خبر 559900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.