توسعه فضای سبز شهری با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال

شهردار کاشان از توسعه و ایجاد بالغ بر چهار هکتار فضای سبز با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: علاوه بر دو بوستان شادی و جوانمرد، دو بوستان دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بخشنده‌امنیه در آیین گرامیداشت روز درختکاری و کاشت نهال که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و تلاشگران حوزه فضای سبز شهر برگزار شد، اظهار کرد: باید به فضای سبز فراتر از حوزه خدماتی، به‌عنوان یکی از ارکان نگه‌داشت شهر توجه داشت.

وی با بیان اینکه توسعه و بهسازی فضای سبز یکی از الزامات توسعه پایدار به شمار می‌رود، افزود: فضای سبز اساسی‌ترین مؤلفه ارتقای کیفیت زندگی و از ضرورت‌های زیست شهری است، چنان‌چه جامعه‌ای زیرساخت‌های کالبدی و عمرانی متعددی داشته باشد اما از فضای سبز متناسب بی‌بهره باشد، جامعه‌ای پیشرو و توسعه‌یافته نخواهد بود.

شهردار کاشان با اشاره به اقلیم گرم و خشک کاشان، اهمیت فضای سبز برای این شهر را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی من از ابتدای دوره خدمت‌گزاری به عنوان شهردار کاشان، تحول در حوزه فضای سبز با توجه به دو محدودیت اساسی بود.

بخشنده‌امنیه درخصوص دو محدودیت عمده توسعه فضای سبز در کاشان، گفت: محدودیت منابع آبی و نبود گونه‌های متعدد برای کاشت، با توجه به اقلیم شهر کاشان، دو چالش اساسی توسعه و تحول فضای سبز شهری است.

وی اضافه کرد: اقدامات مختلفی به منظور پرورش گونه‌های گیاهی مقاوم در برابر گرما و ارتقای بهره‌وری آبیاری فضای سبز انجام شده است.

شهردار کاشان از تلاش‌های انجام شده در دوره مدیریت جدید شهری در حوزه فضای سبز قدردانی کرد و گفت: توسعه چهار هکتار فضای سبز با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در کنار صرف زحمات و هزینه‌های بسیار به منظور عملیات اصلاح و بهسازی فضای سبز، نشان دهنده عزم مدیریت شهری برای حفظ، ارتقا و رشد این عرصه است.

بخشنده‌امنیه به بوستان‌های افتتاح شده در این دوره مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: علاوه بر بوستان جوانمرد و شادی راوند که در نخستین نوبت طرح صدبرگ خدمت به بهره‌برداری رسید، تا پایان سال جاری بوستان مسگر و لتحر نیز افتتاح می‌شود و بهره‌برداری می‌رسد.

وی تولید بیش از ۲۰۰ هزار گونه گیاهی، ۶۰ هزار جعبه گل فصلی، ۵۰ هزار گلدان گل فصلی، به همراه اصلاح سیستم آبیاری و توسعه شبکه‌های آبیاری با پنج کیلومتر لوله‌گذاری را، ازجمله اقدامات مدیریت شهری در این دوره کوتاه عنوان کرد.

کد خبر 559877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.