پشت سر گذاشتن قله موج ابتلا، بستری و فوت کرونا/رونمایی از واکسن نورا 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه واکسن نورا امروز برای اضافه شدن به سبد واکسیناسیون کشوری تأیید شد، گفت: درحال‌حاضر قله موج ابتلاء، بستری و فوت را پشت سر گذاشته‌ایم و امیدواریم زیرگروه اومیکرون منجر به ایجاد موج جدید کرونا در ایران نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس شیراوژن امروز با بیان اینکه اگر تلاش‌های اصحاب رسانه نبود در همراه‌سازی و اقناع مردم با سیاست‌های ستاد کرونا دچار مشکل می‌شدیم، اظهار کرد: سویه‌های جدید سرایت‌پذیری‌های مختلفی دارند و تنها می‌توان سطح ایمنی مردم را افزایش داد. دوز اول و دوم تا سه ماه ایمنی را افزایش می‌دهد و اگر دوز سوم تزریق شود، این مدت افزایش یافته و سطح ایمنی آهسته‌تر کاهش می‌یابد. ممکن است واکسن کرونا میزان ابتلاء را کاهش ندهد اما شدت بیماری، بدحال شدن و بستری و مرگ را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز واکسیناسیون، تنها پنج شهید مدافع سلامت داشته‌ایم، افزود: در سال ۹۹ حدود ۲۰۰ شهید مدافع سلامت داشتیم و سلام و درود می‌فرستیم بر روح ۲۰۵ شهید مدافع سلامتی که در راه کرونا به مقام شهادت رسیدند.

وضعیت واکسیناسیون فوتی‌های کرونایی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص وضعیت واکسیناسیون فوتی‌های کرونایی، تصریح کرد: فوتی‌ها یا افراد واکسن‌نزده هستند یا افرادی هستند که واکسیناسیون کامل نداشته‌اند یا مدت‌زمان زیادی یعنی بیشتر از سه ماه از واکسیناسیون آنها گذشته است یا بیماری‌های زمینه‌ای داشته‌اند.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر قله موج ابتلاء، بستری و فوت را پشت سر گذاشته‌ایم. دو کشور ایتالیا و فنلاند برگشت مجدد بیماری را تجربه کردند و امیدواریم زیرگروه اومیکرون منجر به ایجاد موج جدید کرونا در ایران نشود.

شیراوژن با اشاره به تولید شش واکسن تولید داخل، خاطرنشان کرد: امروز از تأیید واکسن نورا رونمایی می‌شود. پوشش واکسیناسیون در گروه هدف، ۹۲ درصد در دوز اول، بیش از ۸۰ درصد دوز دوم و ۲۸ تا ۳۰ درصد دوز سوم است و ایران از نظر پوشش واکسیناسیون جزو چند کشور اول دنیا است.

آنتی‌بادی خنثی‌کننده بسیار قوی واکسن نورا

به گزارش ایمنا، نتایج مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی واکسن نورا نشان می‌دهد این واکسن آنتی‌بادی خنًثی کننده بسیار قوی در بدن ایجاد می‌کند. نورا یک واکسن نوترکیب است که با تلاش پزشکان، متخصصان و پژوهشگران بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه‌÷÷الله (عج) و با مشارکت محققان دانشگاه امام حسین (ع) ساخته شده و قابلیت استفاده برای دوز یادآور را دارد.

براساس اعلام تیم تحقیقاتی واکسن نورا، این واکسن از مناسب‌ترین واکسن‌ها برای تزریق دوز سوم است که اثربخشی بالایی در حدود ۹۰ درصد دارد و میزان آنتی‌بادی مناسبی را در بدن ایجاد می‌کند.

کد خبر 559840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.