به‌کارگیری ۲۶۸ هزار نفر کارگر سرگذری در پروژه‌های مشهد

مدیر ساماندهی کارگران سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: امسال ۲۶۸ هزار نفر روز کارگر سرگذری در پروژه‌های شخصی، خصوصی و شهری این کلان‌شهر به‌کار گرفته شدند.

علیرضا کفاش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در تشریح فعالیت‌های یک ساله طرح ساماندهی کارگران سرگذری در مشهد، اظهار کرد: از این تعداد ۲۴۳ هزار نفر در پروژه‌های شخصی توسط شهروندان، ۲۵ هزار نفر در پروژه‌های بخش خصوصی و شهری در حال اجرای شهرداری مشهد مشغول به کار هستند.

وی با بیان این‌که کارگران سرگذری در ۱۸ رسته کاری، ساماندهی و بر اساس نیاز در حوزه‌های مختلف شهری به‌کارگیری می‌شوند، افزود: با آغاز طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از ابتدای طرح تاکنون در ایست‌کارها ساماندهی شده‌اند و برای آنان کارت عضویت صادر شده است.

مدیر ساماندهی کارگران سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد ادامه داد: در بین کارگران ساماندهی شده افراد با سنین ۱۸ تا ۸۸ سال حضور دارند.

وی اجرای این طرح را موفق ارزیابی کرد و گفت: در راستای طرح ساماندهی ۱۲ ایستگاه موسوم به ایست‌کار در مناطق مختلف شهری راه‌اندازی شده است و کارگران سرگذر از همین ایست‌کارها به پروژه‌های درخواستی اعزام می‌شوند.

کفاش خاطرنشان کرد: ایست‌کارها از پتانسیل و ظرفیت‌هایی در جهت ارتقای مولفه‌هایی همچون دریافت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بسته‌های معیشتی، سوادآموزی، حفظ بهداشت عمومی و فردی برخوردار است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند به صورت غیرحضوری از طریق سامانه پاسخگویی ۳۱۷۵ و اپلیکیشن هوشمند، درخواست کارگر خود را ثبت کنند تا ارائه خدمات به شهروندان از این طریق نیز صورت بپذیرد.

کد خبر 559836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.