رسیدگی به نیازمندان از اعمال توصیه شده ماه شعبان/اجرای جشن‌های میلاد در امام‌زاده‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: رسیدگی به افراد نیازمند جامعه از اعمال توصیه شده در ماه شعبان است. در ماه مبارک شعبان در همه امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان اصفهان، ویژه‌برنامه‌هایی به‌مناسبت جشن‌های میلاد تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک امروز _پانزدهم اسفندماه_ با تبریک ماه شعبان و میلادهایی که در ابتدا و میانه این ماه قرار دارد، اظهار کرد: ماه شعبان حلقه واسط فصل نیایش و ماه رمضان بوده که دارای برکات زیادی است و همه مؤمنان باید بهره لازم را از این ایام ببرند.

وی با بیان اینکه مؤمنان در ماه شعبان آماده ورود به ماه مبارک رمضان می‌شوند، افزود: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ ماه مبارک رمضان، ورود به این ماه نیاز به آمادگی ویژه دارد؛ چراکه در این ماه قرآن نازل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه حضرت محمد (ص) همواره می‌گفتند که ماه شعبان ماه من است، ادامه داد: در این ماه نزدیک‌ترین اوقات را می‌توان به پیامبر اکرم (ص) داشت و برای این امر خواندن صلوات شعبانیه در هنگام زوال هر روز این ماه توصیه شده است.

وی با بیان اینکه روزه گرفتن و بهره‌مندی از مناجات شعبانیه در این ایام توصیه شده است، تصریح کرد: این مناجات بسیار بلند است و عرفا از این دعا به قله‌های بلندی دست پیدا کرده‌اند.

فعالیت بیشتر در زمینه رسیدگی به افراد نیازمند

حجت‌الاسلام بلک اضافه کرد: رسیدگی به افراد فقیر و نیازمند جامعه نیز از دیگر اعمال توصیه شده در ماه مبارک شعبان است و امیدواریم در این ایام شاهد فعالیت بیشتری در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه در همه امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان اصفهان در ماه مبارک شعبان ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) در ابتدای این ماه تدارک دیده شده است، افزود: این برنامه‌ها همراه با جشن، سرور و برنامه‌های معرفت‌افزایی و فعالیت‌های اجتماعی است و در مراکز شاخص استان این برنامه‌ها به صورت ویژه‌تر برگزار می‌شود.

کد خبر 559776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.