خطر انتقال امیکرون ۴۸ درصد بیشتر از دلتا است

نتایج بررسی‌های انجام شده در بریتانیا نشان می‌دهد که خطر انتقال امیکرون ۴۸ درصد بیشتر از دلتا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی خطر انتقال سویه‌های امیکرون و دلتا مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی ۵۱ هزار و ۲۸۱ نفر را که بین پنجم تا یازدهم دسامبر ۲۰۲۱ میلادی به امیکرون یا دلتا آلوده شده بودند، به‌همراه ۱۵۱ هزار و ۵۹۲ فردی که در تماس نزدیک با آن‌ها قرار داشتند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد آلوده به دلتا بیماری را تقریباً به ۱۱ درصد از اعضای خانواده خود منتقل می‌کردند؛ درحالی‌که افراد مبتلا به امیکرون آن را به ۱۶ درصد منتقل می‌کنند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که خطر انتقال ویروس در هنگام آلوده شدن به امیکرون نسبت به دلتا ۴۸ درصد افزایش پیدا می‌کند. این میزان تفاوت در خارج از خانه نیز قابل توجه‌تر است؛ به طوری که افراد آلوده به سویه دلتا عفونت را تقریباً به چهار درصد افرادی که در خارج از خانه با آن‌ها در تماس بودند منتقل کردند، اما افرادی که امیکرون داشتند آن را به هشت درصد افراد منتقل کردند؛ بنابراین خطر انتقال سویه امیکرون بیش از دو برابر بوده است.

علاوه بر این، محققان میزان تأثیرگذاری واکسیناسیون را بر احتمال مبتلا شدن افراد به بیماری کووید -۱۹ بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که احتمال ابتلای اعضای خانواده واکسینه نشده به امیکرون ۲۳ درصد بیشتر از دلتا است؛ زیرا سویه امیکرون آنتی‌بادی تولید شده به‌دلیل دریافت واکسن کرونا را خنثی می‌کند. البته محققان معتقدند که واکسیناسیون هنوز یکی از مؤثرترین اقدامات برای محافظت از خود در برابر نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن است.

نتایج این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.

کد خبر 559771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.