۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
ورود سامانه بارشی به غرب کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به غرب کشور و بارش باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق ضیاییان امروز _پانزدهم اسفندماه_، درخصوص شرایط جوی کشور، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بعدازظهر امروز سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان، ایلام، جنوب آذربایجان غربی، جنوب زنجان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، غرب اصفهان، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و سواحل دریای خزر منجر به بارش برف و باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

وی افزود: بارندگی‌ها طی روز دوشنبه شانزدهم اسفندماه به جز سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان در سایر مناطق کشور ادامه خواهد داشت. این بارندگی در استان‌های کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، جنوب فارس و بوشهر به صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: این سامانه بارشی سه‌شنبه هفدهم اسفندماه در شمال شرق فعال خواهد بود و سپس از کشور خارج می‌شود و روز چهارشنبه هجدهم اسفندماه با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب به کشور، مجدداً در غرب و شمال غرب کشور بارش رخ خواهد داد و پنجشنبه نوزدهم اسفندماه بارش در مناطقی از زاگرس مرکزی، شمال غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه دارد.

وی گفت: امروز پانزدهم اسفندماه در نوار مرکزی و طی دو روز آینده در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، فارس، یزد، کرمان و سه شنبه هفدهم در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. امروز پانزدهم اسفندماه دریای خزر و دوشنبه شانزدهم اسفندماه خلیج فارس مواج است.

ضیاییان درخصوص وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، تصریح کرد: آسمان تهران فردا ابری، در بعدازظهر بارش باران و وزش باد با احتمال رعد و برق با حداقل دمای هشت و حداکثر دمای ۱۱ و برای روز سه‌شنبه قسمتی ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای شش و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و زنجان و ارومیه با دمای ۳- و۲- درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان دوازدهم اسفندماه، درخصوص ورود سامانه بارشی جدید به کشور، گفته است: شنبه چهاردهم اسفندماه، در نوار شرقی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. یکشنبه پانزدهم اسفندماه نیز سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده و در شمال غرب و غرب کشور و در روز دوشنبه شانزدهم اسفندماه، در نوار شمالی کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 559739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.