حاج قاسم یار آخر الزمانی سیدالشهدا (ع)

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه، پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۰_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «حاج قاسم یار آخر الزمانی سیدالشهدا (ع)» نوشت: شهید بر فراز تاریخ ایستاده است و تاریخ را هدایت می‌کند. تاریخ به دنبال نوری که خون شهید می‌افشاند به راه می‌افتد و از این‌رو است که گفته‌اند، حسین (ع) چراغ هدایت است. سیدالشهدا (ع) همان چراغی است که راه را نشان می‌دهد و بدین‌سان از معنای واقعی زندگی، پاسداری می‌کند و چقدر با مسماست که روز میلاد امام حسین (ع) این دردانه خلقت، را روز پاسدار نامیده‌اند.

عظمت پاسدار شهید اسلام، سردار سلیمانی و افقی که او بر جامعه و تاریخ گشود، شاهدی بر این مدعاست. بیش از ۱۴۰۰ سال از سوم شعبان سال چهار هجری قمری می‌گذرد، روزی که پرتوی از عظمت حسین بن علی (ع) در آسمان تاریخ هویدا شد و در هر دوره‌ای ذره‌ای از آن عالم هستی را روشن نگه داشته و خواهد داشت، همین پرتو ازلی در دل حاج قاسم شهید و دیگر اصحاب سیدالشهدا در طول تاریخ درخشیدن گرفت و آنان را برای همیشه در حافظه زمان ابدی کرد. تأسی به راه حسین بن علی (ع) حاج قاسم را سیدالشهدای مدافعین حرم و حریم اسلام کرد و کاری کرد با روح و جان ما که هرگاه نام زیبای حسین (ع) طنین‌انداز شود به یاد او باشیم.

حاج قاسم یار آخر الزمانی سیدالشهدا (ع)

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «دستمان پر است‌» به بررسی اظهارات روز گذشته فرمانده کل سپاه پاسداران پرداخت و نوشت: در آستانه فرا رسیدن روز پاسدار، دو پایگاه موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه با حضور فرمانده کل سپاه رونمایی و وارد چرخه عملیاتی شد.

همزمان با اعیاد فرخنده ماه شعبان و در آستانه روز پاسدار، دو پایگاه موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی و وارد چرخه عملیاتی شد. بنا بر این گزارش، این پایگاه‌های تونلی که در دل کوه‌های مرتفع ساخته شده است، محل نگهداری سامانه‌های موشکی زمین به زمین با تجهیزات پیشرفته و نیز پهپادهای تهاجمی نفوذ پذیر در شبکه‌های راداری و پدافندی دشمن است که با هدایت نیروهای انقلابی جوان و با انگیزه، به دژ مستحکم ایران اسلامی در مقابل دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی تبدیل شده است.

اولین بار است که نیروی هوافضای سپاه از یک پایگاه زیرزمینی پهپادی رونمایی می‌کند. وجود پهپادهایی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر، سکوهای پرتاب موشک‌های دو فروندی، سکوهای پرتاب چند فروندی پهپاد با دقت و کیفیت ترکیب این سامانه‌ها که اخیراً در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ به نمایش گذاشته شد، نشان از تأثیرگذاری شگفت این پایگاه‌ها در دفاع و صیانت از امنیت ایران اسلامی و ملت ایران مقابل هر تهدیدی دارد. قدرتی که از سوی طاغوت به کسی داده شود نمی‌جنگد

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین رونمایی از این دو پایگاه جدید موشکی و پهپادی سپاه با قدردانی از اقدامات تحولی و هوشمندانه با نگاه به آینده فناوری به دست نیروی هوافضای سپاه در پیشبرد راهبرد بازدارندگی دفاعی ایران اسلامی گفت: «زمانی از دست‌های خالی صحبت می‌کردیم و جنگیدیم، در همان مقطع هم بر جبهه دشمنان پیروز شدیم، اما امروز همان ایمان را داریم، همان امام و فرمانده را داریم، همان ملت و آرمان را داریم، اما به فضل الهی دست‌هایمان پر است.»

حاج قاسم یار آخر الزمانی سیدالشهدا (ع)

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «احیای برجام بدون لغو تحریم‌ها یعنی همان خسارت محض‌» به بررسی روند مذاکرات وین پرداخت و نوشت: با این‌که نتایج هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۴ همچنان در هاله‌ای از ابهام است اما برخی اخبار و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که طرف‌های غربی، تیم مذاکره‌کننده ایران را برای انتخاب نهایی بین «عدم توافق» و «توافق بد»؛ توافقی که موردنظر آمریکا و اروپاست، تحت‌فشار گذاشته‌اند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای، شروط و مطالبات اصلی خود (لغو تحریم‌ها، راستی‌آزمایی و ارائه تضمین از سوی آمریکا) را مطرح و برای شکل‌گیری یک توافق خوب اعلام آمادگی کرده‌اند.

خنثی‌سازی تحریم‌ها موضوعیت دارد نه رفع تحریم‌ها نکته قابل‌تأمل آنکه دولت فعلی جمهوری اسلامی ایران، قطار دیپلماسی را به مسیر اصلی خود بازگردانده و با عملکرد خود نشان داده که دولت و ملت ایران معطل برجام نمی‌مانند و برای حل مشکلات کشور، آنچه بیش از رفع تحریم‌ها موضوعیت دارد مسئله خنثی‌سازی تحریم‌هاست.

عضویت ایران در شانگهای، دیپلماسی منطقه‌ای دولت سیزدهم، گشایش‌های ارزی، بهبود وضعیت فروش نفت ایران (رشد بیش از ۴۰ درصدی)، توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه (چهار برابر شدن روابط اقتصادی با برخی کشورها، افزایش ۳۴ درصدی تجارت خارجی کشور در دولت سیزدهم، افزایش صادرات غیرنفتی، رشد ۷۵ درصدی ترانزیت از کشور)، سفرهای خارجی مقامات کشورمان به چین، تاجیکستان، ترکمنستان، آذربایجان، روسیه، عمان و قطر بخش کوچکی از تغییرات اساسی در اداره کشور است.

تیغ تحریم‌ها علیه ایران کُند شده است لازم به ذکر است که تیغ تحریم‌ها علیه ایران کند شده و جمهوری اسلامی ایران توانسته بخش قابل‌توجهی از تحریم‌ها را خنثی کند. نقشه راه ۲۵ ساله با چین، توافق راهبردی با روسیه، امضای قرارداد سوآپ گازی ایران-ترکمنستان و آذربایجان و امکان افزایش صادرات گاز به دیگر همسایگان در شرق یا غرب کشور، توافق چهارجانبه ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان، امضای تفاهم‌نامه‌های انرژی با ونزوئلا، توسعه کریدورهای برقی و مهیا شدن شرایط برای صادرات برق کشور به قطر، روسیه و آذربایجان، توسعه همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه ایران و سایر کشورها در بازار جهانی نفت و گاز، امضای ۱۴ سند همکاری ایران و قطر و… واقعیاتی است که حاکی از بی‌اثر شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

بر اساس همین واقعیات است که می‌توان گفت، وقتی تحریم‌ها و فشار حداکثری آمریکا علیه ایران شکست خورده و خود آن‌ها بارها به آن اعتراف کرده‌اند، خنثی‌سازی تحریم‌ها در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته، روس‌ها، آمریکا و اروپا را در اوکراین به چالش کشیده‌اند، چینی‌ها جنگنده‌های خود را بر فراز تایوان به پرواز درمی‌آورند، آمریکا در پروژه‌های بین‌المللی خود شکست خورده، اختلافات و چالش‌های اروپا و آمریکا در مناسبت فی‌مابین رو به تزاید است و اساساً مناسبات بین‌المللی در حال تغییر و تحول است، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک کشور در حال توسعه که برگ برنده قدرت بازدارندگی، صنایع هسته‌ای، موشکی و نفوذ راهبردی منطقه‌ای را در اختیار دارد معطل برجام و تصمیمات کشورهای غربی نمی‌ماند؛ آن‌هم کشورهای آمریکایی و تروئیکای اروپا که بارها با خلف وعده، بی‌عملی و دروغ خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به ملت و نظام ایران تحمیل کردند.

«عدم توافق» بهتر از «توافق بد» است اکنون غربی‌ها باید بدانند دولتی که دنبال سیب و گلابی برجام بود و در نهایت دستاوردی جز «هیچ» و «روی هوا» عایدش نشد، رفته است و جمهوری اسلامی ایران در این دوره از حیات خود تحت تأثیر فشار غرب، به سازش تن نمی‌دهد و اگر قرار بر انتخاب بین «توافق بد» و «عدم توافق»، باشد مطمئناً بهترین گزینه «عدم توافق» است چه آنکه احیای برجام بدون لغو تحریم‌ها، همان خسارت محض است.

حاج قاسم یار آخر الزمانی سیدالشهدا (ع)

کد خبر 559737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.