بندرانزلی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با بیان اینکه در قالب طرح استقبال از بهار اقدامات خوبی در این شهر در حال انجام است، گفت: بندرانزلی در ایام تعطیلات نوروز آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال سفرهای نوروزی بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد شد و افرادی که سه دوز واکسن را تزریق کرده‌اند، ممنوعیتی برای سفر ندارند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، مسافران نوروزی سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ در شهر بندرانزلی ۶۰ درصد افزایش داشته باشد، افزود: طرح استقبال از بهار شامل تنظیف و رفت و روب محلات، رنگ‌آمیزی جداول و معابر، آماده‌سازی فضای سبز، پارک‌ها و بوستان‌ها و آسفالت نقاط مهم گردشگری در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی خاطرنشان کرد: موج‌شکن غربی و رستوران آن، طی هفته گذشته برای استقبال از مهمانان نوروزی بازگشایی شد و پیش‌بینی می‌شود، این مکان و جاذبه گردشگری در ایام تعطیلات نوروز میزبان بسیاری از گردشگران باشد.

وی با اشاره به اینکه آسفالت خیابان اطبا به اتمام رسیده و زیرسازی و آسفالت خیابان پاسداران نیز آغاز شده است، افزود: نرده‌های پل قدیمی غازیان فرسوده شده بود و شهروندان نسبت به استحکام و امنیت آن معترض بودند، نرده‌ها در کارگاه شهرداری آماده شده و در حال تعویض است.

جعفری با بیان اینکه زیباسازی بوستان قدس (بلوار ساحلی) شامل رنگ‌آمیزی جداول، گل‌کاری فضای سبز، ترمیم پایه‌های نیمکت‌ها با سازه فلزی و تعمیر سرویس‌های بهداشتی در حال انجام است، گفت: هفته گذشته جلسه‌ای برای ساماندهی بلوار ساحلی برگزار کردیم و امیدواریم بعد از تعطیلات نوروز آن را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز برگزاری جشنواره‌های مختلف و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در محوطه شهرداری و بلوار ساحلی در برنامه مدیریت شهری قرار دارد، اضافه کرد: بعد از تحویل سال جدید اولین مسافران ورودی به بندرانزلی در ورودی غربی و شرقی این شهر توسط مدیریت شهری، ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرمانداری این شهرستان با اهدا هدایایی مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است و به دلیل دارا بودن جاذبه‌های گردشگری فراوان و مواهب طبیعی از جمله دریا و تالاب بین‌المللی انزلی و بناهای تاریخی، در ایام تعطیلات نوروز و تابستان از مقاصد اصلی سفر مسافران و گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور است.

کد خبر 559712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.