مسیرهایی که برای توسعه شهر گشوده می‎‌شود

مسیرهای بازگشایی شده شهر خوی، پنجره‎های جدیدی برای توسعه این شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه اینستاگرام شهرداری خوی نوشت:

مسیرگشایی‌های گسترده‌ای از سوی مدیریت شهری در حال انجام است. همواره اندیشه توسعه‌گرا در ساختار مدیریت شهری توانسته بخش عمده‌ای از بن‌بست‌ها و گره‌های شهری را بازگشایی کند.

شهر خوی از شهرهای تاریخی کشور بوده و با وجود ظرفیت‌های تاریخی ارزشمند به ویژه در هسته مرکزی و اهمیت آنها در بخش گردشگری، معضلات مختلفی در حوزه ترافیک به شهر تحمیل می‌شود؛ مشکلات ترافیکی شهر خوی نیازمند اندیشه فراگیر و همه‌نگر است و در کنار حفظ هویت و بافت سنتی شهر، باید باور توسعه در مدیریت شهری شکل می‌گرفت تا تحولات گسترده اقدامات را با راهکار اجرایی متناسبی در شهر شاهد باشیم.

امروز این باور با ماهیت بیشتر و عمیق‌تری شکل گرفته است و در مدت کوتاهی بن‌بست‌ها و گره‌های ترافیکی مختلفی با تلاش شبانه‌روزی مجموعه شهرداری بازگشایی شده است؛ برخی از این آزادسازی‌ها پس از دهه‌های متمادی انجام شده است.

تحولات اداری و ساختاری شهرداری، تعمیق اندیشه، باور کار شبانه‌روزی و تفکر توسعه‌نگر از ویژگی‌هایی است که امروز در مسیرگشایی معابری همچون امین دیوان، تقاطع امام حسین (ع)، تخته پل، و ادامه کمربندی شهید سلیمانی مؤثر بوده‌اند.

با نگاهی به پروژه‌های تملک و آزادسازی‌های ماه‌های اخیر شهرداری خوی و حمایت‌های بی دریغ شورای اسلامی شهر می‌توان گفت مسیرهای گشوده شده، پنجره‌های جدیدی برای توسعه شهر خوی هستند.

کد خبر 559685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.