مشخصات لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15+ قیمت

قیمت لپ‌تاپ یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای لپ‌تاپ را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایسوس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سخت‌افزار و تجهیزات کامپیوتر محسوب می‌شود که طی چندین سال اخیر وارد بازار محصولات گیمینگ شده است. در میان محصولات ایسوس، سری ROG محبوبیت زیادی در میان گیمرها کسب کرده است، زیرا شرکت ایسوس همواره تلاش کرده است محصولی با بهترین امکانات در رده‌های قیمت مختلف، وارد بازار کند. یکی از این محصولات ROG Strix G15 نام دارد که در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌ها و مشخصات آن می‌پردازیم:

طراحی و بدنه لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15

قاب پشتی نمایشگر و لولاهای لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 از جنس فلز است در حالی که بقیه بدنه از جنس پلاستیک است. شرکت سازنده اعلام کرده است که استفاده از پلاستیک در محل استراحت دست از انتقال حرارت به دستان کاربر جلوگیری می‌کند. برخلاف لپ‌تاپ‌های موجود در بازار، لولاهای لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 روی لبه بدنه متصل نیستند و کمی بالاتر از یک نوار مشبک قرار گرفته‌اند. لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس هوای خنک را از طریق این نوار مشبک دریافت می‌کند و هوای گرم را از طریق دریچه‌های موجود در لبه‌های پشتی و کناری به بیرون هدایت می‌کند.

لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 درگاه‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد به طوری که در لبه سمت چپ دو درگاه USB 3.2 Gen 1 Type-A با پهنای باند پنج گیگابایت بر ثانیه و یک جک ۳.۵ میلی‌متری وجود دارد، دیگر درگاه‌ها نیز شامل یک درگاه USB 3.2 Gen 1 Type-A دیگر، یک درگاه USB 3.2 Gen 2 Type-C با پهنای باند ۱۰ گیگابایت بر ثانیه، درگاه HDMI 2.0b با سیگنال 4K 60Hz، یک درگاه شبکه RJ45 و درگاه ورودی برق می‌شود.

صفحه‌نمایش و اسپیکر لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15

لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 در دو نسخه با پنل‌های ۱۵.۶ اینچی QHD و Full-HD به فروش می‌رسد، هر دو پنل از نوع IPS با زمان پاسخگویی سه میلی‌ثانیه‌ای است. نمونه QHD فضای وسیع DCI-P3 را به صورت کامل پوشش می‌دهد و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی را ارائه می‌دهد در حالی که نمونه Full-HD نرخ نوسازی ۳۰۰ هرتز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و پوشش کاملی از فضای رنگی sRGB دارد. لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 از دو اسپیکر چهار واتی با فناوری Smart Amp بهره می‌برد که در قسمت پایین لپ‌تاپ در ناحیه استراحت دست قرار دارد. محصول ذکر شده صدای شفافی را تولید می‌کند و عملکرد مناسبی در تفکیک فرکانس‌های مختلف صدا دارد.

مشخصات لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15+ قیمت

صفحه‌کلید و ترک‌پد لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15

لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 از کیبورد جزیره‌ای بهره می‌برد؛ کلیدها چینش استاندارد و فاصله مناسبی از یکدیگر دارند، عمق آن‌ها نیز نسبتاً زیاد است. شدت نور پس‌زمینه RGB کلیدها را می‌توان در سه سطح تنظیم یا خاموش کرد. کلیدهای مجزای کنترل مدیا، کلیدهای جهتی با سایز بزرگ و به فرم T وارونه، ردیف مجزایی برای کلیدهای پرکاربرد کنترل صدا، میکروفون، تغییر پروفایل مصرف انرژی، رنگ سفید کلیدهای پرکاربرد WASD برای تشخیص بهترشان در بازی‌ها، از جمله مهمترین ویژگی‌های صفحه کلید لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 به شمار می‌آیند. محصول ذکر شده ترک‌پد وسیع و بزرگی با ابعاد ۷.۸ * ۱۳ میلی‌متر دارد، مساحت این ترک‌پد در مقایسه با نسل گذشته افزایش ۸۵ درصدی را تجربه می‌کند. پوشش شیشه‌ای سطح ترک‌پد، حرکت انگشت را نرم‌تر و اجرای ژست‌های حرکتی را لذت‌بخش‌تر می‌کند. ترک‌پد لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 از همه ژست‌های حرکتی ویندوز نیز پشتیبانی می‌کند.

سخت‌افزار لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15

لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 در پیکره‌بندی‌های مختلف با پردازنده Ryzen 7 4800H یا Ryzen 9 5900HX شرکت AMD، گرافیک RTX 3050، RTX 3060 یا RTX 3070 شرکت NVIDIA به همراه ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم DDR4-3200 و یک ترابایت حافظه SSD NVMe PCIe 3.0 به فروش می‌رسد. لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 عملکرد بسیار خوبی در بازی‌ها به نمایش می‌گذارد، بنابراین در این زمینه مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

باتری لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15

انرژی مورد نیاز لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 با استفاده از یک باتری چهار سلولی و بسیار حجیم ۹۰ وات ساعتی تأمین می‌شود، شرکت سازنده ادعا می‌کند که این باتری قادر است تا ۱۲ ساعت ویدئو پخش کند. لپ‌تاپ گیمینگ ذکر شده با شارژر ۲۴۰ واتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، بنابراین شارژ دستگاه به تقریباً ۸۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

مزایای لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15

  • درگاه‌ها و اتصالات
  • شارژدهی
  • ترک‌پد
  • پردازنده Ryzen 9
  • صفحه‌نمایش با پوشش کامل sRGB
  • اجرای روان بازی‌ها

معایب لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15

  • فقدان وب‌کم و درگاه کارت حافظه SD
  • روشنایی و کنتراست

قیمت لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15

با توجه به بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 به دلیل تنوع در حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی و گرافیک آن از ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

کد خبر 559684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.