خدمت به شهروندان و اعتمادسازی؛ اساس مدیریت در کرواسی

زوونیمیر نووسل یکی از موفق‌ترین مدیران تاریخ شهر «یاستربارسکو» در کرواسی بوده است که خدمت‌رسانی و افزایش اعتماد میان خود و مردم را اساس مدیریت شهری دانسته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار یاستر بارسکو، شهری در کرواسی در سی‌ام اکتبر ۱۹۷۲ در زاگرب متولد شد و در همان‌جا نیز تحصیلات عالی خود را در رشته علوم حمل‌ونقل و ترافیک ادامه داد. وی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ به عنوان معاون شهردار یاستربارسکو فعالیت خود را آغاز کرد و در نهایت، در سال ۲۰۱۳ شهردار شهر شد. زوونیمیر نووسل در سال ۲۰۲۱ برای بار سوم به عنوان شهردار یاستربارسکو برگزیده شد و از اهداف خود برای تکمیل پروژه‌هایی خبر داد که در دوره دوم مدیریت او آغاز شده بود.

خدمت به شهروندان و اعتمادسازی؛ اساس مدیریت در کرواسی

نووسل بارها در سخنرانی‌های خود مدعی شده است که از زمان آغاز مدیریت وی، شهر تحولات قابل توجهی را تجربه کرده است. او بر این باور است که این روزها، یاستربارسکو یکی از بهترین شهرهای کرواسی به شمار می‌رود که نه تنها از نظر اقتصادی، بلکه از جنبه کیفیت زندگی نیز رضایت شهروندان را به طور قابل توجهی را تأمین کرده است.

البته اهداف شهردار تنها به همین دستاوردها منتهی نمی‌شود بلکه در نظر دارد برابری میان ساکنان یاستربارسکو را به حدی افزایش دهد که همگی در شهر حس رضایت‌مندی داشته باشند. وی مدعی شده است که تا کنون پروژه‌های شهری زیادی با موفقیت به پایان رسیده است، ضمن این‌که موارد زیادی نیز در حال اجرا است و سرمایه‌های کلانی به پیاده‌سازی آن‌ها اختصاص یافته است. البته، بخش اعظم سرمایه‌گذاری برای تکمیل این پروژه‌های هدفمند را اتحادیه اروپا به عهده گرفته است، با این حال شهردار یاستربارسکو از تأمین بودجه باقیمانده برای بهره‌وری نهایی از پروژه‌ها خبر داده است.

خدمت به شهروندان و اعتمادسازی؛ اساس مدیریت در کرواسی

نووسل همچنین مدعی شده است که اقدامات وی طی دوران مدیریت شهری، در زمینه توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی به بهبود شرایط زندگی مردم منجر شده است. البته او تاکید کرده است که اقدامات بیشتری باید اعمال شود تا استانداردهای زندگی شهری برای همگان فراهم آید و در واقع، خدمات‌رسانی باید در سراسر شهر به طور برابر پیاده شود. اقدامات شهردار در راستای بهبود کیفیت زندگی شهرنشینان تا کنون به حدی اثربخش بوده است که یاستربارسکو را در لیست یکی از ۱۰ شهر کوچک اروپایی با بالاترین نرخ جذب سرمایه‌گذاران قرار داده است.

نووسل امیدوار است از طریق نوسازی قلعه Erdoby که هزینه مورد نیاز برای آن بیش از ۱۰ میلیون یورو تخمین زده شده است، فرصت‌های جدیدی را برای یاستربارسکو به ارمغان آورد و از این طریق به رونق چشمگیر گردشگری نیز کمک کند. از سوی دیگر، وی از هدف خود برای پیاده‌سازی بزرگ‌ترین پروژه تاریخ یاستربارسکو خبر داده است که شامل ارتقا سیستم تأمین آب، بهبود سیستم فاضلاب شهری و همچنین سیستم تصفیه پساب است.

خدمت به شهروندان و اعتمادسازی؛ اساس مدیریت در کرواسی

نووسل تاکید می‌کند که همچنان شهر نیازمند اجرای پروژه‌های متعدد است تا به جایگاه بالاتری در کرواسی و حتی جهان دست یابد و امیدوار است تمام اهداف خود در همین راستا را تا پایان دور سوم مدیریت بر شهر پیاده کند. وی در نظر دارد یک ایستگاه خط آهن در شهر به وجود آورد تا از این طریق، رفت‌وآمدها را به یاستربارسکو تسهیل کند. علاوه بر این، مدرن‌سازی سیستم حمل‌ونقل عمومی در شهر، احداث یک مدرسه ابتدایی جدید، بزرگراه، سرمایه‌گذاری برای نوسازی میدان اصلی، ایجاد مهد کودک جدید و مرکز مدیریت خطرات شهری از دیگر برنامه‌های نووسل تا پایان دوره سوم مدیریت او به شمار می‌رود.

از آن‌جا که یاستربارسکو شهری کوچک با حدود ۱۵ هزار جمعیت به حساب می‌آید، بنابراین همواره بیم آن می‌رود که ساکنان به سایر نقاط کرواسی مهاجرت کنند و شهر خالی از سکنه شود. با این حال، شهردار Novosel مدعی شده است که با افزایش خدمت‌رسانی به مردم و تأمین نیازهای آنان در شهر امکان خروج ساکنان را به حداقل می‌رساند، ضمن این‌که خدمات تحصیل و آموزش در کنار احداث زیرساخت‌های دوست‌دار خانواده، بر انگیزه ساکنان برای ادامه زندگی در شهر خواهد افزود.

نووسل از آغاز احداث مهدکودک جدید در شهر خبر داده است و مدعی شده است تمام تجهیزات لازم به شکل مدرن برای سرگرمی و آموزش کودکان در این مرکز فراهم خواهد آمد و علاوه بر این، مراقبت از کودکان به طور کاملاً مطمئن انجام خواهد گرفت. جالب است بدانید که یاستربارسکو یکی از معدود شهرهای جهان به حساب می‌آید که قرار است پدهای ضدعفونی‌کننده رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد تا از این طریق در زمینه تأمین بهداشت فردی نیز نقش مهمی ایفا کند.

خدمت به شهروندان و اعتمادسازی؛ اساس مدیریت در کرواسی

شهردار یاستربارسکو مهم‌ترین نقش خود به عنوان یک مدیر را خدمت‌رسانی به مردم و افزایش اعتماد میان خود و آنان می‌داند. وی بر این باور است که برنامه‌ریزان شهری نباید هیچ‌گاه دست از تلاش بردارند و باید همواره به طراحی و پیاده‌سازی پروژه‌هایی بپردازند که نه‌تنها به محیط زیست و شهروندان ضرر نمی‌رساند، بلکه مزایای زیادی نیز برای هر دو به ارمغان می‌آورد. نووسل تاکید می‌کند که دستیابی به موفقیت به راحتی امکان‌پذیر نیست بلکه تلاش بی‌وقفه را می‌طلبد و به همین دلیل، مدیران سراسر دنیا را به جای بلندپروازی برای رسیدن به اهداف خود، به تأمل برای یافتن بهترین شیوه پیاده‌سازی آن‌ها دعوت می‌کند.

کد خبر 559617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.