عصرانه خبری علم و فناوری در چهاردهم اسفندماه ۱۴۰۰

در این بسته خبری مطالبی را در رابطه با برخورد موشک با ماه، معرفی دفترکار هوشمند هوآوی در MWC بارسلونا، هندزفری lipstick هوآوی و علت رتبه بالا ایران در بدافزارهای جهان، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری در روزی که گذشت را مرور می‌کنیم:

موشکی که با ماه برخورد کرد

یک بوستر موشک که به مدت هفت سال در فضا سرگردان بود دیروز به ماه برخورد کرد. به گفته کارشناسان بوستر مذکور در ساعت ۱۲:۲۵ دقیقه گرینوویچ به قسمت دور افتاده ماه برخورد کرد و به همین دلیل تلسکوپ‌های مستقر روی زمین قادر به رصد آن نبودند. مدارگرد شناسایی ماه ( Lunar Reconnaissance Orbiter، متعلق به ناسا) نیز احتمالاً در موقعیتی قرار نداشته که بتواند این رویداد را به دقت رصد کند. البته سازمان فضایی مذکور تحقیقاتی را برای یافتن محل برخورد بوستر با سیاره آغاز کرده است. این فرایند ممکن است چند هفته یا ماه طول بکشد.

معرفی دفترکار هوشمند هوآوی در MWC بارسلونا

هر ساله نمایشگاه معتبر MWC در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار می‌شود و بزرگ‌ترین شرکت‌های کامپیوتری دنیا به معرفی و عرضه جدیدترین تکنولوژی‌ها و محصولات‌شان می‌پردازند. با وجود شرایط پاندمی کرونا، این نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ به کلی کنسل شد و در سال ۲۰۲۱ هم با شرایط خاص و متفاوتی برگزار شد، اما دوباره امسال این نمایشگاه به شرایط قبل خود برگشت و شرکت هوآوی هم یکی از شرکت‌کنندگان فعال در این نمایشگاه بود. طبق رسم همیشه این شرکت در روز قبل از شروع نمایشگاه یعنی ۲۷ فوریه (هشتم اسفندماه) که به روز صفر نمایشگاه معروف است رویدادی را برگزار و به معرفی جدیدترین محصولات خود و صحبت درباره قابلیت محیط کار هوشمند پرداخت.

قرمز جذاب، مثل Lipstick هوآوی

هندزفری Lipstick هوآوی با کیس شارژ بسیار خاصی طراحی شده که ترکیب رنگ مشکی و طلایی براق دارد. این کیس کاملاً از جنس آلومینیوم بسیار باکیفیتی ساخته شده و روکش پولیش شده کاملاً براقی دارد و کاملاً حس یک کالای لوکس را القا می‌کند.

اعتیاد به اینترنت چه تأثیری بر کیفیت خواب دارد؟

با توجه به همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ و افزایش استفاده از اینترنت در بین دانشجویان و تأثیر آن بر سلامت روان و عملکرد تحصیلی آن‌ها، پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با انجام یک مطالعه تأثیرات اعتیاد به اینترنت را بر کیفیت خواب دانشجویان بررسی کردند.

برای انجام این مطالعه ۳۸۹ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بازه زمانی چهارم تا ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ با استفاده از پرسش‌نامه آنلاین مورد بررسی قرار گرفتند. بررسی‌های این مطالعه نشان داد که حدود یک درصد (چهار نفر) از شرکت‌کنندگان اعتیاد شدید به اینترنت و ۲۴ درصد (۹۴ نفر) اعتیاد متوسط به اینترنت داشتند. افراد دارای اعتیاد شدید به اینترنت، کیفیت خواب نامطلوب‌تری نسبت به دیگر گروه‌ها داشتند؛ اما میانگین نمرات پرسش‌نامه کیفیت خواب در افراد فاقد اعتیاد به اینترنت از حد نرمال بالاتر بود.

علت رتبه بالای ایران در بدافزارهای جهان چیست؟

یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: طبق گزارش کسپراسکای، ایران یکی از دارندگان رتبه بالا در بدافزارهای جهان در سال ۲۰۲۱ بوده که یکی از مهم‌ترین دلایلش، گسترش فیلترشکن‌هاست.

مشاغل نمی‌توانند سه سال برای دریافت اینترنت پرسرعت صبر کنند

فعالان اینترنتی با گلایه از سختی و خسارت مالی کندی اینترنت معتقدند آسیب کسب‌وکارهای مجازی با کاهش سرعت اینترنت قطعی است و در این وضع کسب‌وکارهای خرد بیشتر از بزرگترها آسیب می‌بینند؛ کسب‌و کار نمی‌تواند سه سال صبر کند تا ۲۰ میلیون پورت پرسرعت فیبرنوری واگذار شود.

وزیر ارتباطات: دولت، مجلس و هیچ نهاد دیگری به دنبال قطع اینترنت نیستند

وزیر ارتباطات در پاسخ به پیش‌بینی کاربران از قطع اینترنت در آینده پس از کاهش سرعت آن، گفت: نه مجلس، نه دولت، نه مجلس و نه هیچ نهاد دیگری در کشور به دنبال قطع اینترنت نیست؛ اینها شایعه است.

کد خبر 559593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.