۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کدپستی هوشمندسازی شد

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: «صاپست» مخفف صندوق الکترونیکی پست است و در آینده کلیه خدمات شهری مکان‌محور با ارائه این شناسه قابل دریافت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیررضا توکلی در نشست خبری هوشمندسازی کدپستی در شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما از سال ۱۳۹۴ ایده «صاپست» را با شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مطرح کردیم. بنا بر نیازی که در شرکت ملی پست احساس شد، توانستیم مشکل کدپستی را که یک کد مکان‌محور بود با سامانه صاپست برطرف کنیم.

وی گفت: سامانه صاپست باعث شد هر فردی بتواند شناسه خاص خود را داشته باشد. درحال‌حاضر کدپستی و اطلاعات صاپست مکمل هم هستند. صاپست مشکلاتی مانند برگشت محصولات، تغییر و جابه‌جایی محل سکونت افراد در سطح کشور را برطرف می‌کند. در سال ۱۳۹۹ این طرح به کل کشور ابلاغ شد. درحال‌حاضر ۱۶ هزار دفتر پیشخوان و ۱۴۰۰ دفتر دولتی از این سامانه استفاده می‌کنند.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: صاپست مخفف صندوق الکترونیکی پست است. صاپست یک آدرس همراه و همیشگی است که به انتخاب فرد پس از ثبت‌نام در سایت صاپست ایجاد و بعد از آن این شناسه جایگزین نشانی افراد جهت ارسال و دریافت مرسوله خواهد شد. در آینده کلیه خدمات شهری مکان محور با ارائه این شناسه قابل دریافت است.

توکلی افزود: هدف اصلی صاپست، ایجاد خدمت زیرساختی با هدف ایفا و بهبود آدرس دهی به مخاطبان با ایجاد یک صندوق الکترونیکی جهت دریافت انواع خدمات پستی و شهری مدیریت صندوق شخصی پستی جهت ارسال و دریافت برای اشخاص حقیقی، حقوقی و صاحبان کسب و کار است.

وی گفت: پس از اینکه مشتری اطلاعات خود را سایت صاپست بارگذاری می‌کند، می‌تواند چندین آیدی و شناسه برای خودش انتخاب کند. افراد می‌توانند شماره تلفن همراه و کدملی خود را در سامانه بارگذاری کنند تا اطلاعاتشان در سامانه صا پست بارگذاری شود. با همکاری شرکت ملی پست برچسب آدرس فرستنده را حذف کردیم و اطلاعات گیرنده درج شد. مشکلات فراموشی کدپستی عاملی بود که افراد با آن در گیر بودند؛ درحال‌حاضر افراد می‌توانند با ثبت اطلاعات مورد نظر در صاپست آیدی خود را روی بسته پستی درج کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: درحال‌حاضر شاهد بدخط نوشتن آدرس نیستیم. صاپست در ۱۸ هزار دفتر پستی فعال است که از طریق آن متصدی شناسه گیرنده و فرستنده را در سامانه درج می‌کند و اطلاعاتی را که در گذشته توسط مشتری بارگذاری شده است، مشاهده خواهد کرد.

کد خبر 559571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.