پرداخت کرایه اتوبوس در مشهد با گوشی هوشمند

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد با تاکید بر هوشمندسازی ناوگان‌ حمل ونقل عمومی گفت: طرح پرداخت کرایه اتوبوس از طریق کیوآرکد( (QR code) اپلیکیشن "شهرمن" به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بدیع‌فرخد در خصوص استفاده از روش‌های نوین برای پرداخت کرایه اتوبوس در مشهد، اظهار کرد: یکی از تأکیدات شهردار مشهد حرکت به سمت هوشمندسازی و استفاده از روش‌های نوین در خدمات مدیریت شهری است و در همین راستا با همکاری سازمان اتوبوسرانی طرح پرداخت کرایه اتوبوس از طریق گوشی هوشمند در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر پرداخت کرایه اتوبوس تنها از طریق "من‌کارت" امکان‌پذیر است، افزود: با اجرای این طرح به‌صورت آزمایشی در یکی از خطوط اتوبوسرانی امکان پرداخت کرایه اتوبوس از طریق کیف پول الکترونیک اپلیکیشن "شهرمن" و با گوشی هوشمند فراهم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد با تاکید بر حذف "من‌کارت" در مشهد، گفت: در صورت موفقیت، این طرح در تمام خطوط ناوگان اتوبوسرانی اجرایی می‌شود؛ با این اقدام زمینه حذف من‌کارت آماده خواهد شد که هرساله شهرداری برای تولید آن یارانه بسیاری پرداخت می‌کند.

وی با بیان مزیت‌های روش نوین پرداخت کرایه برای حمل‌ونقل با اتوبوس‌، اظهار کرد: استفاده از گوشی هوشمند برای پرداخت کرایه اتوبوس مشکل مراجعه به محل شارژ "من‌کارت" را نیز حل خواهد کرد، زیرا کیف پول الکترونیک از طریق نرم‌افزار "شهر من" به راحتی قابل شارژ خواهد بود.

بدیع‌فرخد تصریح کرد: در صورت موفقیت اجرای آزمایشی طرح پرداخت کرایه اتوبوس از طریق QR کد، زمینه استفاده از آن به صورت کلی در تمامی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از گوشی تلفن همراه هوشمند برای پرداخت کرایه اتوبوس بسیار آسان است، اما برای آموزش شهروندان پوسترهایی که به شکل تصویری و ساده روش شارژ و پرداخت کرایه از طریق تلفن همراه را آموزش می‌دهند در اتوبوس‌ها نصب می‌شود.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد در مورد آزمایشی بودن این طرح، تاکید کرد: پرداخت کرایه اتوبوس از طریق QR کد در مرحله اول به شکل آزمایشی در ۱۵ اتوبوس خط ۶۲ اجرا شده است و در صورت موفقیت در سایر خطوط ناوگان اتوبوسرانی اجرایی خواهد شد.

کد خبر 559561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.