مازوت‌سوزی تا اواسط اسفندماه به اتمام می‌رسد

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با اشاره به روزهای پایانی مازوت‌سوزی نیروگاه شهید منتظری اصفهان، گفت: قرار بر آن بوده است که تا اواسط اسفندماه مازوت‌سوزی به اتمام برسد.

سیدمحمدرضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل سرمای هوا گاز صنایع محدود شد و تولید برق کاهش یافت. ازآنجاکه نیروگاه‌ها جزو صنایع محسوب می‌شوند، با دستور شورای عالی امنیت ملی قرار شد در برخی از نیروگاه‌های کشور به طور مقطعی مازوت‌سوزی انجام گیرد که نیروگاه شهید منتظری یکی از آن‌ها بود.

وی افزود: نیروگاه شهید منتظری هشت واحد ۲۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید دارد که پس از صدور مجوز مقرر شد چهار واحد از این نیروگاه با ظرفیت ۷۰ درصد از سوخت مازوت استفاده کند.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان خاطرنشان کرد: به‌تدریج با بهبود شرایط آب و هوایی و کاسته شدن از سرما، فقط دو واحد از این نیروگاه مجاز به مصرف مازوت با همان ظرفیت ۷۰ درصدی شد که تا اواسط اسفندماه هم این دو واحد به حالت قبل بازمی‌گردد.

نوحی یادآور شد: احتمال مازوت سوزی دوباره در آینده بستگی به برودت هوا، مصرف گاز خانگی و تولید برق دارد و فقط با مجوز شورای عالی امنیت ملی امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر 559528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.