بهره‌مندی از سازه‌های صنعتی بدون استفاده در پایتخت فرهنگ اروپا

معاون نخست‌وزیر و وزیر فرهنگ لوکزامبورگ، دو مرکز صنعتی قدیمی را در کلان‌شهر اش-سور-آلزت، پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۲۲، به سرمایه‌گذاران تحویل دادند و از آن‌ها خواستند آن‌ها را به مراکز فرهنگی تبدیل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرانسوا باوش معاون نخست‌وزیر لوکزامبورگ به همراه وزیر فرهنگ کشور، سم تانسون، از دو ساختمان معروف اش-سور-آلزت به نام‌های Möllerei وMassenoire دیدن کردند. این دو سازه در زمان‌های قدیم بخشی از زیرساخت‌های صنعتی به‌شمار می‌رفت، با این حال اخیراً به عنوان مراکز رویداد "اش ۲۰۲۲، پایتخت فرهنگی اروپا" مورد استفاده قرار گرفت. باوش و تانسون این دو سازه را در اختیار گروهی از سرمایه‌گذاران قرار دادند و بر تبدیل آن‌ها به مراکز فرهنگی تاکید کردند.

مراسم Esch 2022، در بیست‌وششم ماه فوریه برگزار شد و طی آن، پیوند میان زمان و مکان مورد توجه قرار گرفت. در واقع، برگزارکنندگان مراسم، بر تبدیل هرچه بیشتر فضاهای صنعتی مرده به مراکز فرهنگی برای پیوند ساکنان اش-سور-آلزت با فرهنگ شهر تاکید کردند و به ویژه، تغییر کاربری دو سازه صنعتی قدیمی را جهت ایجاد گالری‌های هنر ضروری دانستند.

بهره‌مندی از سازه‌های صنعتی بدون استفاده در پایتخت فرهنگ اروپا

اش-سور-آلزت طی قرن بیستم، یکی از قطب‌های صنعتی لوکزامبورگ به حساب می‌آمد و به همین دلیل سازه‌های صنعتی بی‌شماری را در بر گرفته است. ساختمان Möllerei در سال ۱۹۱۰ به عنوان مکانی برای انبار سنگ معدن ساخته شد اما کاربری خود را در سال ۱۹۹۷ از دست داد و به یک ساختمان متروکه تبدیل شد. این سازه عظیم، در سال ۲۰۰۰ در لیست یادگارهای ملی قرار گرفت و در سال ۲۰۰۵ تلاش برای احیای آن آغاز شد. در سال ۲۰۱۸، درهای Möllerei به عنوان یک کتابخانه و مرکز یادگیری لوکزامبورگ به روی عموم مردم باز شد. این ساختمان در فوریه سال ۲۰۲۲ نیز به عنوان مرکز اصلی برگزاری رویداد Esch 2022 مورد استفاده قرار گرفت و میزبان نمایشگاه‌های متعدد بود.

کد خبر 559517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.