استقبال از بهار با ۱۷ میلیون بوته گل در مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فضای شهر پیش از فرارسیدن نیمه شعبان و بهار، رنگ و بوی نوروزی می‌گیرد و گل‌‎کاری و فضاآرایی تا بیست‌وهفتم اسفندماه به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه منور رضوی، هر ساله در ایام سال نو میزبان میلیون‌ها زائر از شهرهای ایران اسلامی و کشورهای مختلف است، از سوی دیگر شهروندان مشهدی نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، با محدودیت‌هایی روبه‌رو بوده و کمتر فرصت حضور در فضاهای عمومی را داشته‌اند، بر همین اساس، عید نوروز و ایام سال نو فرصت مناسبی برای ایجاد پویایی و نشاط و سرسبزی مضاعفی در سطح شهر است تا حال و هوای شهروندان تغییر کند، همچنین مشهد مقدس سال‌ها است که در موضوع استقبال از بهار جزو شهرهای پیشرو و الگوی کشور بوده است و با ایجاد المان‌های گل و گل‌آرایی سطح شهر، لطافت و شادابی بیشتری را باید فراهم آورد که اقدامات رو به جلویی را شاهد هستیم.

حسن موحدیان در این خصوص اظهار کرد: حدود ۱۷ میلیون بوته گل برای نقاط مختلف شهر پیش‌بینی شده که بخش عمده آنها از تولیدات بومی و داخل استان خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: اقدامات و کارهای ابتکاری خوبی را در نوروز سال آینده شاهد خواهیم بود، فضاآرایی و گل‌کاری‌های سطح شهر تا بیست‌وهفتم اسفندماه به اتمام خواهد رسید و فضای شهر پیش از فرارسیدن سال نو و نیمه شعبان، رنگ و بوی نوروزی می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به شرایط کرونایی، گفت: امیدواریم در سال جدید با کاهش آمار مبتلایان به کرونا و تغییر رنگ وضعیت کرونایی مشهد، فضا به نحوی رقم بخورد که زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از فضاسازی‌های در نظر گرفته شده، بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند.

وی افزود: مدیریت شهری مشهد هر ساله مبالغ چشمگیری را برای استقبال از بهار، هزینه می‌کند، این اقدامات و تمهیدات نوروزی، وظیفه و رسالت مدیریت شهری است و تقارن نوروز با نیمه شعبان سبب شده تا با جدیت بیشتری این مهم را دنبال کنیم.

کد خبر 559483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.