افزایش کشف و ضبط گواهینامه‌های جعلی در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان هر گواهینامه‌ای را که خارج از مسیر قانونی و سیر مراحل در آموزشگاه‌های رانندگی صادر شود، به‌طورقطع جعلی دانست و گفت: جعلی بودن آن برای پلیس با دیدن گواهینامه و استعلام سیستمی به‌سادگی قابل تشخیص است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این روزها گواهینامه‌های رانندگی جعلی زیادی توسط همکاران در نقاط مختلف استان اصفهان کشف و ضبط می‌شود.

وی افزود: شهروندان نباید هزینه‌ای به جاعلان گواهینامه پرداخت کنند، جعل گواهینامه‌های رانندگی به دلیل نداشتن سابقه قانونی هیچ فایده‌ای ندارد و حتی پیگرد قانونی و قضائی برای دارنده گواهینامه جعلی به همراه دارد.

رئیس پلیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان، درباره مجازات جعل گواهینامه گفت: دارندگان گواهینامه جعلی و افرادی که در اسناد و نوشته‌های غیررسمی ایجاد جعل کنند، علاوه بر جبران خسارت به مجازات سنگین هم محکوم خواهند شد؛ همچنین وسیله‌ای که با آن مرتکب حادثه شده‌اند توقیف خواهد شد.

وی معرفی به مراجع قضائی را از دیگر مجازات جاعلان گواهینامه دانست و افزود: این افراد مشمول هیچ حمایت بیمه‌ای نخواهند شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه پلیس در فضای مجازی برای گواهینامه تبلیغ نمی‌کند، اظهار کرد: هر گواهینامه‌ای که غیر از مسیر قانونی و سیر مراحل در آموزشگاه‌های رانندگی صادر شود، قطعاً جعلی است و افرادی که مشکل قانونی اخذ گواهینامه دارند متأسفانه آگاهانه اقدام به این کار می‌کنند.

وی از شهروندان خواست فریب جاعلان را نخورند و گفت: جعلی بودن گواهینامه برای پلیس به سادگی و با دیدن گواهینامه و استعلام سیستمی قابل تشخیص است؛ شهروندان می‌توانند و از طریق تماس با شماره ۱۱۰ جاعلان را به پلیس معرفی کنند.

کد خبر 559470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.