۴۰ درصد کودکان کار از خانواده‌های مستضعف نیستند/حفاظت از درختان شهر با مشارکت مردم

شهردار اصفهان با بیان این‌که ۴۰ درصد کودکان کار از خانواده‌های مستضعف نیستند، گفت: انتظار می‌رود شهروندان کمک‌های خود را از طریق خیریه‌ها، بهزیستی و کمیته امداد به کودکان نیازمند اهدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه، چهاردهم اسفندماه_ در برنامه رادیویی "سلام اصفهان"، با اشاره به پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان، اظهار کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته در محل پروژه برگزار شد، این نوید داده شد که تمامی اقدامات در حال جمع‌بندی نهایی است و تا پایان خرداد ۱۴۰۱ آماده تحویل به بهره‌بردار و برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان ظرفیت جدیدی برای شهر ما خواهد بود، تاکید کرد: استفاده از این ظرفیت برای معرفی بهتر اصفهان در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است.

شهردار اصفهان با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته درختکاری، گفت: امسال درختکاری و "درخت‌بانی" را در دستور کار داریم، البته واژه درخت‌بانی امسال پیشنهاد شد و قرار است از مردم برای حفاظت از وضعیت موجود درختان و فضای سبز شهری همچنین کاشت درخت برای بخش‌های از شهر کمک بگیریم.

وی ادامه داد: امسال نمی‌توانیم همچون سال‌های قبل درخت یا نهال تقدیم شهروندان کنیم، اما به کمک آنها بخش‌هایی از شهر را با درختکاری پوشش خواهیم داد.

قاسم‌زاده با بیان این‌که در آستانه سال جدید با رفت‌وروب، رنگ‌آمیزی، زیباسازی و نصب المان‌های جدید نوروزی به استقبال بهار ۱۴۰۱ می‌رویم، اظهار کرد: این روزها پدیده اجتماعی حضور کودکان کار سر چهارراه‌های شهر همه ما را رنج می‌دهد و علی‌رغم اینکه شهرداری، بهزیستی و سایر دستگاه‌ها برای رفع این معضل اعلام آمادگی کمک کردند، اما به مشکلی برخوردیم که فقط به دست شهروندان حل می‌شود.

وی ادامه داد: با بررسی و رصد دستگاه‌های نظارتی و اجرایی حدود ۴۰ درصد کودکان کار از خانواده‌های مستضعف نیستند، بلکه به دلیل عادت غلط و سوء‌استفاده والدین، به ابزار درآمد تبدیل شده‌اند؛ به‌طوری که در یک مورد پدر خانواده سالم بوده است و در منزل به امور شخصی و عیش و نوش می‌پرداخته است، اما سه فرزند خود را به سر چهارراه‌های شهر می‌فرستاد، زیرا هر کدام شب‌ها با میانگین درآمد ۲۰۰ هزار تومان به منزل باز می‌گشتند، البته اکثر این افراد از اتباع هستند.

شهردار اصفهان با بیان این‌که پدیده اجتماعی حضور کودکان کار سر چهارراه‌های شهر باعث شده است که چهره شهرمان غیرقابل تحمل و دور از شأن اصفهان باشد، تصریح کرد: انتظار می‌رود شهروندان کمک‌های خود را از طریق خیریه‌ها، بهزیستی و کمیته امداد به کودکان نیازمند اهدا کنند، زیرا کمک به کودکان کار باعث ترویج یک رفتار اشتباه در جامعه و سرازیر شدن این افراد از شهرهای اطراف به اصفهان می‌شود.

کد خبر 559459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.