مطالعه کتاب و کتابخوانی یک نیاز ضروری است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر به موضوع مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخته نشود مردم در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آئین راه‌اندازی نخستین پاتوق کتاب شرق مشهد که امروز _شنبه، چهاردهم اسفندماه_ در منطقه طلاب واقع در شرق مشهد برگزار شد، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با بیان این‌که همان‌طور که انسان به ورزش، استحمام و تفریح نیاز دارد به مطالعه کتاب و کتابخوانی هم نیازمند است، اظهار کرد: در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری به مطالعه و فراگیری کتاب به ویژه کتاب‌های علوم دینی نیاز است.

وی افزود: فضای مجازی هرگز جای کتاب را نمی‌گیرد و اگر به موضوع مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخته نشود، مردم در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی قرار می‌گیرند.

این استاد حوزه و کتاب با بیان این‌که مطالعه باعث می‌شود تا ذهن انسان سالم مانده و دیرتر دچار آلزایمر شود، گفت: کتاب نخواندن باعث کاهش قدرت تمرکز می‌شود و قطعاً بر قدرت تشخیص و تصمیم‌گیری نیز تأثیر خواهد گذاشت.

پناهیان افزود: ضروری است شهروندان بخشی از زندگی خود را به مطالعه کتاب‌های مختلف اختصاص دهند؛ چراکه در مطالعه کتاب و کتابخوانی رازی نهفته است که به سلامتی مغز و فکر می‌انجامد. در شرایط کنونی عوامل آسیب‌رسان به مغز فراوان است و مطالعه کتاب می‌تواند آسیب‌ها را خنثی کند.

وی با تأکید بر اهمیت کتابخوانی گفت: تدبیر و تفکر درباره کتاب و اهمیت کتابخوانی یک نیاز ضروری است. روانشناسان معتقدند در صورت مطالعه نکردن کتاب، قدرت تفکر در انسان‌ها از بین می‌رود.

کد خبر 559453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.