بهره‌برداری از اولین پاتوق شهری در منطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از بهره‌برداری اولین پاتوق شهری در این منطقه خبر داد و گفت: پاتوق شهری منطقه ۱۵ با مساحت ۱۰۰ متر مربع محوطه‌سازی، زیباسازی و با نصب مبلمان شهری با هزینه‌ای معادل یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در مدت سه ماه ایجاد شد.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه مکان‌های سوم شهری همواره محلی برای جاری شدن حیات غیررسمی در کنار حیات رسمی مطرح است؛ پاتوق‌های شهری به عنوان یکی از پدیده‌های خرد اجتماعی، فضایی مناسب و بخشی از مکان‌های سوم شهری، فضاهای شهری فراتر از مکان زیست و کار به حساب می‌آیند که با تأکید بر پویایی، سرزندگی و کارایی مطلوب فضا، بستر تعاملات اجتماعی پایدار، حضورپذیری فعال شهروندان و شکل‌گیری حیات اجتماعی را فراهم می‌آورند.

وی با بیان این‌که مکان‌های سوم شهری محل‌هایی است که امکان دیدار و مراوده با دوستان، همسایگان، همکاران و حتی غریبه‌ها را فراهم می‌آورد و با تعامل اجتماعی، شخصیت می‌یابد، افزود: مکان‌های سوم به عنوان محل‌هایی غیر از خانه و محیط کار دارای ویژگی‌هایی است که آنها را از سایر مکان‌ها متمایز می‌کند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در خصوص پاتوق شهری این منطقه، تصریح کرد: پس از تحقیقات کارشناسی در خصوص احداث پاتوق شهری به این نتیجه رسیدیم که وجود این محیط در خیابان اباذر به عنوان قدیمی‌ترین خیابان منطقه ۱۵ با داشتن فضای کافی ضروری است.

وی با اشاره به ویژگی‌های کارشناسی شده موقعیت پاتوق شهری منطقه ۱۵، گفت: این فضای شهری در خیابان اباذر حد فاصل مسجد اباذر تا کوچه توحید منتهی به حمام تاریخی نقاشی، احداث شده است.

نظری‌پور ادامه داد: خیابان و مسجد اباذر محل اعزام رزمندگان منطقه ۱۵ به جبهه‌های جنگ بود و شروع تشییع پاک شهیدان دفاع مقدس از این خیابان انجام می‌شد، ضمن این‌که نماز جمعه هشتاد ساله خوراسگان نیز با محوریت این خیابان بوده است، پس وجود چنین فضایی در این محدوده با حضور و ارتباط متقابل شهروندان در آن علاوه بر شادابی آنها باعث مرور خاطرات و زنده نگه داشتن ارزش‌های جامعه نیز می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های موقعیت پاتوق شهری منطقه ۱۵، تصریح کرد: موقعیت این فضای جدید شهری به صورتی است که همجوار با بافت تاریخی خوراسگان مانند مجموعه تاریخی خان، حمام ۶۰۰ ساله نقاشی و حمام تاریخی بانو مهدی واقع شده است و با توجه به این ویژگی‌ها می‌تواند محلی مناسب برای برگزاری مراسم‌ها، شور و نشاط اجتماعی باشد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: پاتوق شهری منطقه ۱۵ با مساحت ۱۰۰ متر مربع محوطه‌سازی، زیباسازی و با نصب مبلمان شهری با هزینه‌ای معادل یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در مدت سه ماه ایجاد شد و هم‌اکنون در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 559423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.