فرانسه از چه کشورهایی گردشگر می‌پذیرد؟

فرانسه به تازگی محدودیت‌های سفر را کاهش داده و فهرست گردشگری کشورهای سبز را معرفی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرانسه به تازگی فهرست سبز گردشگری خود را به‌روز کرده و ۲۹ کشور از جمله هند، کانادا و آفریقای جنوبی را به لیست خود اضافه کرده است، اما بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و استرالیا همچنان در لیست نارنجی باقی‌مانده است. مسافران واکسینه‌شده کشورهای لیست سبز برای ورود به فرانسه نیازی به آزمایش کووید- ۱۹ نخواهند داشت. بنابراین گردشگران از این پس می‌توانند با ارائه گواهی واکسیناسیون خود وارد این کشور شوند. همچنین فرانسه پروتکل‌های جدیدی برای افراد واکسینه‌شده که از کشورهای جدید وارد این سرزمین می‌شوند، خواهد داشت.

فرانسه از چه کشورهایی گردشگر می‌پذیرد؟

اولین کشور اروپایی که کارت سلامت دیجیتال را راه اندازی کرد

فرانسه در حال حاضر اولین کشور اروپایی است که کارت سلامت دیجیتال را برای سفر راه‌اندازی کرده است. این گذرنامه‌های دیجیتال در پرواز به مقصد جزیره کرس آزمایش می‌شود و پس از آن در پروازهای بین‌المللی نیز استفاده خواهد شد. مجوز سلامت دیجیتال زمانی صادر شد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اظهار کرد که می‌خواهد محدودیت‌های سفرهای بین‌المللی را برای فصل تابستان کاهش دهد. مجوز سلامت دیجیتال فرانسه می‌تواند برای جشنواره‌ها و کنسرت‌ها نیز استفاده شود. برنامه TousAntiCovid فرانسه برای ذخیره نتایج آزمایش Covid-19 در تلفن‌های مسافران به‌روزرسانی شده است. آزمایشات گذرنامه دیجیتال شامل گواهی واکسیناسیون نیز خواهد بود.

اهمیت گذرنامه سلامت دیجیتال در فرانسه

کارت سلامت دیجیتال به مسافران کمک می‌کند تا شواهدی مبنی بر واکسیناسیون، آزمایش‌های منفی کووید یا حتی داشتن آنتی‌بادی پس از بهبودی از کرونا را ذخیره کنند. با شواهد ذخیره شده در تلفن همراه دیگر مسافران نیازی به قرنطینه غیرضروری نخواهند داشت. پس از طی شدن دوره آزمایشی، مجوز دیجیتال ممکن است کل قاره اروپا را در بر گیرد.

گواهی سبز دیجیتال تا ۲۱ ژوئن عملی خواهد شد، اما برای کشورهای جنوب اروپا که اقتصاد آن‌ها در اثر همه‌گیری بیماری کرونا آسیب‌دیده است، یک اولویت فوری وجود دارد. از این پس هر کس در کشور فرانسه آزمایش کووید- ۱۹ را انجام دهد، یک پیام متنی یا ایمیل دریافت می‌کند که امکان دسترسی به یک سند آنلاین تأیید شده توسط دولت را فراهم می‌کند و افراد می‌توانند آن را در برنامه "TousAntiCovid "، چاپ، دانلود یا ذخیره کنند.

فرانسه از چه کشورهایی گردشگر می‌پذیرد؟

به گفته گاردین، نتایج آزمایش آنتی‌بادی نیز در این برنامه گنجانده خواهد شد. برنامه TousAntiCovid باید یک کد QR ایمن ایجاد کند که حاوی تمام اطلاعات مربوط به مسافر است. این اطلاعات شامل نام مسافر، نوع آزمایش، واکسن، اطلاعات پزشک یا آزمایشگاهی است که در پایگاه داده ملی قابل دسترسی باشد.

پیست‌های اسکی فرانسه پذیرای گردشگران

کوه‌های آلپ هر سال جمعیت زیادی را در طول فصل تعطیلات به سوی خود جذب می‌کند، اما در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، ممنوعیت سفرهای غیرضروری به فرانسه، علاقه‌مندان به اسکی را مجبور کرد تا برنامه‌های تعطیلات خود را لغو کنند. فرانسه به تازگی محدودیت‌های سفر را برای بازدیدکنندگان بریتانیایی کاهش داده است و اکنون افراد شاغل در پیست‌های اسکی فرانسه مشتاقانه منتظر ورود اسکی‌بازان این کشور هستند. مسافران واکسینه شده که وارد فرانسه می‌شوند باید فقط گواهی PCR منفی یا گزارش آزمایش آنتی‌ژن را نشان دهند که باید ۲۴ ساعت قبل از حرکت آن‌ها گرفته شده باشد. افراد واکسینه‌نشده نیز باید خود را به مدت ۱۰ روز قرنطینه کنند.

کد خبر 559422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.