وزیر بهداشت: ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در مقابله با کروناست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در بحث مقابله با کروناست و این را می‌توان یکی از دستاوردهای مهم کشور دانست.

به گزارش ایمنا، بهرام عین‌اللهی امروز جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر، اظهار کرد: با تلاش‌های که چه در جهت پیشگیری از کرونا و واکسیناسیون وسیع کشور انجام شد و چه از لحاظ درمان بیماران کرونایی، تمام سازمان‌های جهانی از جمله سازمان بهداشت جهانی همین سه روز اخیر از تلاش جمهوری اسلامی قدردانی کردند.

وی افزود: حدود ۲۲۰ پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که پیشرفت فیزیکی آنها بین ۱۰ تا ۹۰ درصد متفاوت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اولویت این وزارتخانه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و روز پنجشنبه بیمارستان ملارد با ۱۶۰ تخت افتتاح شده است.

وی همچنین در رابطه با ارتقای بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر از ۶۴ تخت به ۱۳۰ تختخوابی، ادامه داد: این موضوع جزو مصوبه سفر استانی نیامده است و باید با معاون اجرایی رئیس جمهور رایزنی شود تا میزان اعتبار آن را مشخص کنیم.

حمیدرضا ملک‌حسینی فرماندار آزادشهر اظهار کرد: بیمارستان ۶۴ تختخوابی حضرت معصومه (س) با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار سال ۹۵ افتتاح شد که با توجه به فضای کم و نیاز به راه اندازی درمانگاه تخصصی لازم است با تخصیص هزار میلیارد ریال فضا و ظرفیت این بیمارستان به ۱۳۰ تخت ارتقا یابد.

بیمارستان ۶۴ تختخوابی حضرت معصومه (س) آزادشهر با زیربنای چهار هزار و ۳۰۰ متر مربع و پنج میلیارد ریال اعتبار در دولت قبل به بهره‌برداری رسید و خدمات مختلفی در زمینه زنان و زایمان، داخلی، اطفال و جراحی عمومی و خدمات تصویربرداری مانند رادیوگرافی و سونوگرافی در این بیمارستان ارائه می‌شود.

بهرام عین‌اللهی در بدو ورود به آزادشهر به همراه مدیران استانی و شهرستان با حضور در گلزار شهدا با قرائت فاتحه مزار آنان را غبارروبی و عطرافشانی کرد و در ادامه در نشست شورای اداری مشترک آزادشهر و رامیان حضور یافت. همچنین وزیر بهداشت از پروژه در دست ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی رامیان بازدید کرد.

به گفته مهدی استیری فرماندار رامیان، آغاز عملیات ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی شهدای رامیان ۲۸ فروردین سال ۹۹ در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بود و اکنون هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل ساختمان و تجهیز آن در مجموع به سه هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

رئیس‌جمهور به همراه شماری از وزرا روز جمعه سیزدهم اسفندماه در قالب شانزدهمین سفر استانی دولت به گلستان سفر کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 559401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.