دعوت از نخبگان برای حل مشکلات کشور

معاون امور پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: رئیس جمهور بارها تاکید کرده است دانشگاهیان پشتوانه دولت سیزدهم هستند؛ برهمین اساس لازم است تمام اقشار نخبه در راستای حل مشکلات کشور به میدان بیایند؛ دولت اراده حل مشکلات را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد حسینی عصر امروز _ جمعه ۱۳ اسفندماه_ در نشست کانون دانشگاهیان استان اصفهان، اظهار کرد: کانون دانشگاهیان سال گذشته وظایف مهم و فراوانی را در عرصه انتخابات بر عهده داشتند. همچنین بعد از انتخابات هر هفته کانون به صورت مستمر نشست‌های خود را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در طولشش ماه گذشته اقدامات خوبی از سوی دولت انجام شده است، اما در این بین ضعف‌هایی نیز از سوی دولت دیده می‌شود؛ برهمین اساس امروز لازم است که قشر نخبه در صحنه حاضر شوند.

معاون امور پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: دولت سیزدهم رویکرد مناسبی در سیاست خارجی دارد و با کشورهای همسایه ارتباط خوبی برقرار شده است. امروز سیاست خارجی ایران متوازن است در صورتی که طی سال‌های گذشته تمام توجه دولت به غرب بود، سفیران ایران نباید در سایر کشورها تنها کارکرد سیاسی داشته باشند.

وی افزود: دولت به دنبال تنظیم بازار، قیمت‌ها و رفع نقاط ضعف در کشور است؛ خوشبختانه حرکت دولت روبه جلو است و تمام ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که رئیس جمهور مرد میدان است و شخصاً پیگیر مسائل می‌شود.

حسینی ادامه داد: سند تحول دولت سیزدهم آماده شده و در معرض ارزیابی قرار گرفته است. همچنین پیش‌نویس اولیه برنامه هفتم توسعه در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است که پس از تصویب به مجلس خواهد رفت.

وی تاکید کرد: هدف دولت سیزدهم رشد اقتصادی هشت درصدی است؛ برهمین اساس لازم است تمام استان‌ها سهم خود را از این رشد اقتصاد به صورت مشخص دریابند.

معاون امور پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: رئیس جمهور بارها تاکید کرده است دانشگاهیان پشتوانه دولت سیزدهم هستند برهمین اساس لازم است تمام قشر نخبه در راستای حل مشکلات کشور به میدان بیایند؛ دولت اراده حل مشکلات را دارد.

وی تصریح کرد: در مذاکرات وین ایران خطوط قرمزی دارد که از آن کوتاه نمی‌آید، اصرارهای فراوانی از سوی کشورهای غربی صورت گرفته است که پیش از توافق، مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا رخ دهد، اما این موضوع ضرورتی ندارد. امروز جمهوری اسلامی ایران بسیاری از تحریم‌های آمریکا را خنثی کرده است و این موضوع توسط مقامات آمریکایی هم پذیرفته شده است.

حسینی تاکید کرد: پس از فروپاشی اتحادیه شوروی آمریکا به دنبال توسعه قلمرو خود بود و امروز به نزدیکی مسکو یعنی اوکراین رسید، همین موضوع باعث شد که پوتین این نزدیک شدن ناتو و آمریکا را برنتابید. مقام معظم رهبری موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران به صورت واضح مطرح کردند، ایشان فرمودند که سیاست‌های آمریکا باعث وضعیت امروز اوکراین شد. نظر رئیس‌جمهور این است که بانیان وضع موجود باید کنار روند و قطعاً تمام وزرا به دنبال تحقق این موضوع هستند.

کد خبر 559377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.