شهر تکانی اصفهان با تلاش ۲۸۰۰ نیروی خدمات شهری

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: شهر تکانی اصفهان در بیش از ۲۰۰ محله شهر از پنجم تا بیستم اسفندماه سال جاری با تلاش بیش از ۲۸۰۰ نفر نیروی خدمات شهری شهرداری انجام می‌شود.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به امکانات به‌کار گرفته شده در طرح خانه تکانی شهر ویژه نوروز ۱۴۰۱، اظهار کرد: طرح "شهر تکانی ویژه نوروز ۱۴۰۱" توسط معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان در بیش از ۲۰۰ محله شهر از پنجم تا بیستم اسفندماه ۱۴۰۰ عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح شهر تکانی با استفاده از ۳۰۰ دستگاه خودروی نیسان، ۵۷۰ دستگاه کامیون، ۲۱۸ دستگاه تراکتور و تلاش بیش از ۲۸۰۰ نفر نیروی خدمات شهری در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به خدمات پاکسازی و نظافت شهری برای خانه تکانی شهر، خاطرنشان کرد: خدماتی همچون پاکسازی مادی‌ها، جوی‌ها و نهرها، امحای برچسب‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی غیرمجاز، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی عمومی، شناسایی موارد خطرساز و رفع خطر، پاکسازی زمین‌های بایر، جمع‌آوری خودروهای اسقاطی، حذف بنرها، پلاکاردها و تبلیغات تاریخ گذشته و امحای دیوارنوشته‌های غیرمجاز در قالب طرح شهر تکانی اصفهان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش سیما و منظر شهری اقداماتی از جمله رنگ‌آمیزی المان‌های شهری، جمع‌آوری اقلام حجیم، ساماندهی و بازسازی فضاهای سطح شهر، تعمیر مبلمان شهری، آذین‌بندی عمومی، ساماندهی دوره‌گردها، دست‌فروشان و متکدیان، گلکاری و ساماندهی و زیباسازی فضای سبز شهری در حال اجرا است.

بقایی تصریح کرد: در بخش المان‌های شهری، ساماندهی فواره‌ها و آب‌نماها، رسیدگی به وضعیت نظافت و نورپردازی نمادها و تندیس‌ها، رسیدگی به وضعیت پارک‌ها میادین پل‌ها و روشنایی آنها، رسیدگی به وضعیت پل‌های عابر پیاده و رنگ‌آمیزی تابلوی اسامی خیابان‌ها، رفع نواقص آبخوری‌ها و رنگ‌آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس در دست اقدام است.

وی افزود: در راستای تسهیل عبور و مرور شهری نیز با مشارکت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، اقداماتی همچون رعایت موارد ایمنی در کارگاه‌های عمرانی، لکه‌گیری آسفالت معابر، اتمام عملیات‌های حفاری تعمیر و تعویض تجهیزات ترافیکی، برنامه‌ریزی جهت کاهش ترافیک، رفع عیوب پل‌های عابر پیاده و اصلاح خط‌کشی ترافیکی و استفاده کامل از ظرفیت پارکینگ‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان اصفهانی برای اطلاع از جزئیات انجام این طرح‌ها یا ارائه پیشنهادات و انتقادات خود می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ با این معاونت در ارتباط باشند.

کد خبر 559370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.