آغاز برنامه‌های استقبال از نوروز همزمان با اعیاد شعبانیه

شهردار منطقه پنج تبریز گفت: با توجه به همزمانی اعیاد شعبانیه با برنامه‌های نوروز زودتر از هر سال به استقبال بهار رفتیم و همزمان با مراسم روز درختکاری برنامه‌های ستاد استقبال از نوروز را آغاز کردیم.

میرعلی‌اصغر نساج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تشریح برنامه‌های نوروزی شهرداری منطقه پنج تبریز، اظهار کرد: هر سال نزدیک عید کمیته استقبال از بهار را تشکیل می‌دهیم، امسال نیز ستاد نوروزی آغاز به کار کرد و طی جلساتی اعضای کمیته‌ها و فعالیت‌ها و شرح وظایف آنها تعیین شد.

وی افزود: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مواردی همچون لکه‌گیری آسفالت، تنظیف و زیباسازی ورودی شهر و ایجاد کمپ گردشگری در آن محدوده برای پذیرایی از گردشگران و کارواش برای تمیز کردن خودروهای ورودی به این کلان‌شهر همچنین ایجاد امکانات برای ارائه خدمات عمومی برای مسافران (در میدان بسیج)، تعویض پرچم‌ها، رنگ‌آمیزی نرده‌ها و مبلمان شهری و برنامه‌های متنوع برای ایجاد نشاط در بین مردم مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار منطقه پنج تبریز تاکید کرد: امسال به علت مصادف شدن اعیاد شعبانیه با برنامه‌های استقبال از بهار و آغاز سفرهای نوروزی، برنامه‌های ستاد استقبال را از دو هفته زودتر آغاز کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: مراسم روز درختکاری به دلیل تداخل نداشتن با برنامه شهرداری مرکزی، روز چهاردهم اسفندماه برگزار شد که در این برنامه به نیت ۱۱۷ کودک سرطانی بهبود یافته، ۱۱۷ نهال با مشارکت مردم و همشهریان کاشته شد.

نساج خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی نمی‌توانستیم پذیرای مسافران نوروزی باشیم، اما امسال به دلیل واکسینه شدن جمعیت بالای کشور، تاکنون مسافرت‌های نوروزی لغو نشده است، مگر این‌که پروتکل‌های جدید لحاظ شود که در آن صورت طبق تصمیمات کلان عمل خواهیم کرد.

شهردار منطقه پنج تبریز گفت: با توجه به این‌که بخشی از ورودی شرق تبریز در حوزه این منطقه قرار دارد، در نظر داریم با همکاری بعضی کارخانجات، طرح جدیدی اجرا کنیم؛ به این صورت که در حاشیه مسیر و کنار پیاده‌رو با ایجاد ایستگاه گردشگری و چیدن هفت‌سین با سلیقه خود اصناف و معرفی محصولات آنها، از مسافران نوروزی پذیرایی کنیم تا بتوانیم تحول و سرزندگی و نشاط عمومی در بین شهروندان و گردشگران ایجاد کنیم.

کد خبر 559331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.