در نشست مدیرعامل باشگاه ذوب آهن و هیئت صربستانی چه گذشت؟

نمایندگان باشگاه پارتیزان بلگردا صربستان ظهر امروز در نشستی با مدیرعامل باشگاه ذوب آهن دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هیئت صربستانی از مدیران باشگاه پارتیزان بلگراد صربستان، ظهر امروز پنجشنبه _ ۱۲ بهمن ماه _ میهمان باشگاه ذوب‌آهن شدند و از مجموعه شفق دیدار و با حضور در دفتر مدیرعامل باشگاه بر همکاری‌های پیش رو تاکید کردند.

در ابتدای این نشست علی احسانی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در خصوص وضعیت باشگاه ذوب آهن و زیر ساخت‌های آن، اظهار کرد: باشگاه ذوب آهن یکی از شرکت‌های زیر مجموعه کارخانه بزرگ ذوب آهن است که از نظر زیر ساختی یکی از بهترین باشگاه‌های ایران است. از ابتدا تا به حال قسمتی از این مجموعه را مشاهده کردید، البته اماکن دیگری وجود دارد که از آن بازدید خواهید کرد. نقاط قوتی که باشگاه ذوب‌آهن دارد را به باشگاهی سازنده و بازیکن ساز در رشته‌های مختلف تبدیل کرده است. بازدیدی که انجام شد به دلیل این بود که به عظمت باشگاه پی ببرید و در آینده بتوانیم تعاملات برد برد ایجاد کرده و در ترانسفر بازیکن تلاش کنیم. البته افق و چشم انداز خوبی را می‌توانیم برای باشگاه ذوب آهن ترسیم نماییم.

ذوب آهن در ۲۸ تیم ورزشی فعال است

وی با اشاره به رشته‌های فعال ورزشی در باشگاه ذوب آهن، گفت: در حال حاضر ۲۸ تیم در رشته‌های مختلف از جمله دومیدانی آقایان و خانم‌ها، وزنه برداری، هندبال آقایان، بسکتبال آقایان، یازده رده فوتبال و تیم والیبال نشسته در بخش آقایان و بانوان در حال فعالیت هستیم. تیم والیبال نشسته ما در هر دو بخش قهرمان ایران است و قهرمانی باشگاه‌های جهان را نیز یدک می‌کشد. در بخش بانوان هندبال، والیبال و فوتبال هم در تیم بزرگسالان و هم در رده‌های پایه فعال هستند. در بخش آقایان نیز تمام تیم‌هایی که در رده بزرگسالان در لیگ هستند از پشتوانه آکادمی برخوردار هستند که بازیکن سازی می‌کنند و بخشی از این بازیکنان جذب تیم‌های بزرگسالان می‌شوند. در فوتبال، تیم‌های پایه از ۸ تا ۱۲ سال و سایر رده‌ها تا ۲۱ سال را تحت پوشش می‌دهیم که در لیگ‌های کشور مسابقه می‌دهند.

مدیر عامل باشگاه ذوب آهن تصریح کرد: سالانه در حدود یک میلیون دلار هزینه آکادمی، تیم‌های پایه و زیر مجموعه می‌شود. استقبال خیلی خوبی در آکادمی وجود دارد که اگر خوب آموزش‌ها انجام شوند می‌توانند در سطح بین المللی هم فعالیت مناسبی داشته باشند.

امیدوارم بتوانیم مهمان نوازی شما را جبران کنیم

ایوان چرکویچ مدیر سابق باشگاه پارتیزان بلگراد صربستان، در خصوص سفرش به ایران، اظهار کرد: در ابتدا از مهمان نوازی شما تشکر می‌کنم. با توجه به اینکه اولین بار است به ایران می‌آیم باید به این نکته اشاره کنم که در زمان فعالیت حرفه ای به کشوهای مختلفی سفر کرده ام اما چیزهایی که در تهران، قم و امروز در اصفهان دیدم خیلی جالب و جذاب‌تر است. امیدوارم زمانی که به بلگراد آمدید بتوانیم این مهمان نوازی را جبران کنیم.

وی در خصوص تاسیس و سابقه باشگاه پارتیزان بلگراد، گفت: ما هم جامعه ورزشی پارتیزان را در یوگسلاوی سابق و صربستان امروزی داریم. بعد از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ میلادی باشگاه پارتیزان تاسیس شد. بانی و بنیان گذار اصلی باشگاه پارتیزان ارتش یوگسلاوی بود به همین دلیل در سال‌های اول با ارتش ارتباط خاصی داشتیم. بعد از ۲۵ سال به شکل کلی از ارتش جدا شدیم زیرا به دلیل سیاست‌های دولت و مسایل مالی می‌خواستیم یک باشگاه خودکفا داشته باشیم. باشگاه پارتیزان همچون باشگاه ذوب آهن نیز در ورزش‌های مختلف فعالیت می‌کند اما در رشته فوتبال نه تنها در یوگسلاوی و صربستان بلکه در منطقه بالکان و اروپا موفق تر است.

پارتیزان در ۲۴ رشته ورزشی موفق بوده است

چرکویچ با اشاره به زیرساخت‌های باشگاه پارتیزان، بیان کرد: در یک بازه زمانی تنها یک ورزشگاه به اسم ورزشگاه خلق مردم یوگوسلاوی داشتیم که امروزه به آن استادیوم پارتیزان می‌گویند. امروزه بقیه ورزش‌های باشگاه پارتیزان از جمله هندبال و بسکتبال در این استادیوم دفتر کار مخصوص به خود دارند. در واقع ورزش‌ها تنها در این مجموعه دفتر دارند زیرا زمین تمرین، فضای زیرساختی، استخر و امکانات مخصوص به خود را خواهند داشت. البته باشگاه فوتبال خوابگاه مجهز، استراحتگاه و زمین مخصوص در این استادیوم دارد.

وی ادامه داد: پارتیزان در ۲۴ رشته ورزشی می‌توان گفت موفق است و از نظر اقتصادی و مالی خود کفا است و درآمد خود را به دست می‌آورد که به نظر من بهترین رویه است که وابسته نبوده ایم.

مدیر سابق باشگاه پارتیزان بلگراد صربستان با اشاره به سابقه طولانی حضورش در باشگاه پارتیزان بلگراد، تصریح کرد: نزدیک ۲۰ سال نائب رییس باشگاه پارتیزان و ۱۸ سال مدیر رشته فوتبال پارتیزان بوده ام و همچنین به مدت ۱۰ سال نیز به عنوان بازیکن حرفه ای پارتیزان سابقه بازی دارم.

در نشست مدیرعامل باشگاه ذوب آهن و هیئت صربستانی چه گذشت؟

ایرانیان را دوستان خود می‌پنداریم

در ادامه سینیشا یاسنیچ مدیر آکادمی باشگاه پارتیزان بلگراد صربستان، با اشاره به حضورش در ایران، اظهار کرد: برای من افتخار آمیز است که امروز در باشگاه ذوب آهن هستم و خرسندم که بسیاری از چهر ه‌ها برایم آشنا است زیرا چند ماه پیش آنان را در کمیته المپیک ایران ملاقات کردم. ما خواستار همکاری با شما هستیم زیرا ایرانیان را دوستان خود می‌پنداریم. صربستان کشور کوچک و ایران کشور بزرگی است، ما ۷ میلیون جمعیت داریم و شما ۸۰ میلیون جمعیت در کشور خود دارید. درست است که کشور کوچکی هستیم اما کشور بزرگی در ورزش، علم و دانش هستیم، به دیگران احترام می‌گذاریم و دوستان خوبی برای شما خواهیم بود. در واقع به آداب و رسوم خود افتخار می‌کنیم و مغرور هستیم و دوست داریم دیگران نیز به ما احترام بگذارند.

وی در خصوص تاسیس آکادمی ورزشی باشگاه پارتیزان، گفت: باید اعتراف کنم که آکادمی ورزشی باشگاه پارتیزان افتخار بزرگی دارد که یکی از چند بنیانگذار خود باشگاه پارتیزان است، بنیان گذارهای دیگر آن کمیته المپیک صربستان، شهرداری بلگراد و بانی دیگر آن رقیب پارتیزان‌ها ستاره سرخ و آقای لوکبان است که دفعه قبل با وی آشنا شدید. وی پیر مردی ۹۱ ساله است که به دلیل کهولت سن نتوانست در این سفر همراه ما باشد.

روز گذشته دفتر آکادمی ورزش بلگراد در تهران افتتاح شد

مدیر آکادمی باشگاه پارتیزان بلگراد صربستان ادامه داد: به برکت حضور دکتر پور کیانی بعد از مدت‌ها موفق شدیم روز گذشته دفتر آکادمی ورزش بلگراد را در تهران افتتاح کنیم. این موضوع نشان می‌دهد که ما نیامده ایم در ایران یک یا دو سال بمانیم بلکه آمده‌ایم سال‌های متمادی با ایران همکاری کنیم. مطمئنم افتخار این را خواهم داشت که شمارا در دفتر کارمان در تهران ملاقات کنیم.

وی با اشاره به افتخارات باشگاه پارتیزان، خاطرنشان کرد: کمیته المپیک، ده مرکز و آکادمی آموزش ورزشی را به عنوان برترین‌ها در جهان معرفی کرد که بلگراد جزو آنها بود. آموزش ما بر اساس تجربه عملی در کنار اساتید ورزش حرفه‌ای و علمی صورت می‌گیرد. دانشجویان ما در رشته‌های مختلف ورزشی که ثبت نام می‌کنند از ابتدا به یکی از دو باشگاه برتر صربستان معرفی می‌شوند که در کنار آموزش تئوری از روز اول وارد میدان شوند. در واقع زمین‌های ورزشی که باشگاه پارتیزان در رشته‌های مختلف دارد برای دانشجویان بهترین مکان برای نشان دادن استعدادشان است. باشگاه پارتیزان دارای ده‌ها دانشگاه و دانشکده در صربستان است اما فقط این دو باشگاه به دانشجویان آکادمی بلگراد اجازه آموزش و تمرین در باشگاه‌هایشان را می‌دهند.

باشگاه پارتیزان جزو موفق ترین باشگاه‌های ورزشی اروپا است

سینیشا یاسنیچ افزود: باشگاه ورزشی پارتیزان جزو موفق ترین باشگاه‌های ورزشی اروپا است. در سال ۱۹۶۶ پارتیزان و رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته اند. در آن دیدار پارتیزان باید می‌برد اما متاسفانه به دلیل اتفاقاتی که رخ داد و مسابقه دوباره تکرار شد، تیم ما فرصت را از دست داد. در رشته‌های دیگر نیز تیم بسکتبال پارتیزان چند بار قهرمان اروپا شده است. واترپولو تا کنون شش بار قهرمانی اروپا را کسب کرده و همچنین تیم‌های هندبال و والیبال ما شش بار قهرمان یوگوسلاوی و صربستان شده است و جز بهترین تیم‌های اروپایی به شمار می‌روند. در کنار این تیم‌ها، ورزش‌های دیگر نیز قهرمانی‌های زیادی کسب کرده اند.

وی در خصوص جایگاه جهانی آکادمی پارتیزان، تصریح کرد: آکادمی ورزش بلگراد، استادان و مربیان ما در جهان از احترام خاصی برخوردار هستند. از طریق این آکادمی و حمایت فنی باشگاه بلگراد می‌توانیم با استعداد ترین مربیان، ورزشکاران و حتی کودکانی که در زمین ورزش بودند را چنان ارتقا دهیم که به اهدافی که مد نظر دو طرف است دست پیدا کنیم.

تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد را درک می‌کنیم

مدیر آکادمی باشگاه پارتیزان بلگراد صربستان با اشاره به تحریم صربستان و ایران و تاثیر بر ورزش این کشورها، گفت: سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ به مدت سه سال، صربستان و یوگسلاوی تحت شدیدترین تحریم‌های جهانی قرار داشتند. متاسفانه این تحریم فقط جنبه سیاسی اجتماعی نداشت و هرگونه ارتباط ورزشی با صربستان ممنوع بود، حضور ما در میادین اروپایی و جهانی ممنوع شد و ورزشکاران ما حق ورود به هیچ کشوری را نداشتند، به همین دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران است را درک می‌کنیم و به عنوان دوست، دست دوستی به سمت شما دراز می‌کنیم و حاضریم هم با اسم آکادمی ورزش بلگراد وهم آکادمی باشگاه ورزشی پارتیزان و دوستان دیگری که داریم به شما کمک کنیم تا تحریم‌ها را بی اثر کنید. همچنین این آمادگی را داریم تا با شما به عنوان شریک وارد پروژه‌های مختلف بشویم زیرا معتقد هستیم می‌توانیم خیلی مسائل را از شما یاد بگیریم.

وی ادامه داد: از نظر ما شما یک قوم بزرگ از نظر ورزشی هستید البته من فقط از نظر ورزشی گفتم اما بر هیچکس پوشیده نیست که ایران از نظر فرهنگ و تمدن از عظمت و شکوه خاصی برخوردار است. ما دوست شما هستیم و دوست داریم با هم همکاری داشته باشیم که به سود دو طرف باشد زیرا بدون درآمد نمی‌توان کارها را پیش ببریم.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست، طرفین با تقدیم هدایایی به یکدیگر برهمکاری فی مابین باشگاه ذوب آهن و پارتیزان بلگردا تاکید کردند.

کد خبر 559280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.