پاکداشت طبیعت در چهارباغ/زباله، چالش سواحل شمال

پربازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "اجرای طرح پویش نهال زندگی در خوانسار"، "اجرای طرح پاکداشت طبیعت در چهارباغ"، "کاشت ۸ هزار اصله نهال در شهر سمنان"، "افزایش تمهیدات بهداشتی در ناوگان حمل‌ونقل شهرداری تالش"، "زندگی در شهرهای دوران پساکرونا"، "عملیات ترمیم ترانشه‌ها نیازمند ۵۰۰ تن قیر است"، "چالش‌های تاب‌آوری اقلیمی در شهرها"، "اتمام پروژه ۱۲ هکتاری فضای سبز ورودی پردیس"، "اجرای طرح عشق ماندگار همزمان با روز درختکاری در زرین‌شهر"، "تشویق شهرداری‌ها برای استفاده از پساب در فضای سبز"، عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

اجرای طرح پویش نهال زندگی در خوانسار

مهدی احمدی، شهردار خوانسار با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته درختکاری با رویکرد فرهنگ‌سازی در شهر خوانسار، گفت: طرح «پویش نهال زندگی» به مناسبت میلاد امام حسین (ع) و روز درختکاری اجرا می‌شود.

اجرای طرح پاکداشت طبیعت در چهارباغ

محمدرضا قربانی، شهردار چهارباغ گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن سال نو و در راستای زیباسازی منظر شهری، طرح پاکداشت طبیعت فردا ساعت هشت صبح از ورودی شهرک ابریشم اجرا خواهد شد.

کاشت ۸ هزار اصله نهال در شهر سمنان

سیدمحمد قاسمی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان از کاشت هشت هزار اصله نهال در سطح شهر سمنان خبر داد.

افزایش تمهیدات بهداشتی در ناوگان حمل‌ونقل شهرداری تالش

اسحاق قربانی، سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری تالش گفت: به‌دلیل شیوع سویه جدید کرونا امیکرون، تمهیدات بهداشتی در ناوگان حمل‌ونقل این شهر بیشتر شده است.

زندگی در شهرهای دوران پساکرونا

اگر کووید ۱۹ را ناقوسی می‌دانید که پیامی در خود نهفته دارد، بار دیگر به شهر و مفاهیمی که تاکنون ساده از کنار آن گذشتیم، فکر کنیم. شاید شهر پساکرونا و زیستن در آینده باید به شکل دیگری باشد. کرونا نه یک پدیده طبی، بلکه یک رخداد عظیم انسانی است. زندگی در شهرهای دوران پساکرونا شبیه سابق نخواهد بود.

عملیات ترمیم ترانشه‌ها نیازمند ۵۰۰ تن قیر است

احمد عبداللهی، شهردار بوئین‌ومیاندشت گفت: ترمیم ترانشه در محله ششجوان نیاز به ۵۰۰ تن قیر به ارزش حدود پنج میلیارد تومان دارد که در توان بودجه شهرداری نیست؛ بنابراین به مساعدت معاونت عمرانی استانداری در تخصیص این میزان قیر به صورت رایگان، نیاز داریم.

چالش‌های تاب‌آوری اقلیمی در شهرها

ماهیت اصلی دیدگاه تاب‌آوری بر مبنای یافتن راهکارهایی برای تطبیق با تغییرات اقلیمی روزافزون در تمام مقیاس‌ها از سطح جهانی تا محلی است؛ اما تاکنون کاربردهای عملی آن بیشتر درباره مدیریت بحران‌های طبیعی و مصنوعی، تغییرت اقلیمی و بحران انرژی و منابع فسیلی در اداره و مدیریت شهرها دیده شده است.

اتمام پروژه ۱۲ هکتاری فضای سبز ورودی پردیس

رضا کارخانه، شهردار پردیس گفت: پروژه ۱۲۰ هزار مترمربعی فضای سبز حد فاصل آزادراه و جاده قدیم شهر پردیس تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و رو به اتمام است.

اجرای طرح عشق ماندگار همزمان با روز درختکاری در زرین‌شهر

حسین اسماعیلی‌احمدی، شهردار زرین‌شهر گفت: شهروندانی که در سال ۱۴۰۰ ازدواج کرده‌اند، می‌توانند صبح یکشنبه پانزدهم اسفندماه در پارک کوهستان سردار شهیدحسین قجه‌ای زرین‌‎‌شهر حضور یابند و اقدام به غرس نهال کنند تا به‌عنوان مالک معنوی درخت، در نگه‌داری و حفاظت از آن شریک باشند.

تشویق شهرداری‌ها برای استفاده از پساب در فضای سبز

مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه سواحل شمالی کشور سال‌ها است در حوزه مدیریت پسماند رنج می‌برند، گفت: هنوز در جمع‌آوری زباله که یکی از بدیهی‌ترین وظایف شهرداری‌ها است در بسیاری نقاط به خصوص سواحل شمالی کشورمان جای کار داریم.

کد خبر 559279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.