معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهرستان لنجان سفر خواهد کرد

فرماندار شهرستان لنجان از سفر سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهرستان لنجان خبر داد.

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا از سفر سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهرستان لنجان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نگاه رئیس جمهور به حل مشکلات و چالش‌های پیش روی مردم با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان معاون پارلمانی رئیس جمهور در شهرستان لنجان حضور یافته تا گزارشی از وضعیت شهرستان تهیه و در اختیار ریاست جمهوری قرار دهند.

وی افزود: در آغاز سفر معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهرستان لنجان با حضور در نماز سیاسی عبادی نماز جمعه فولادشهر میان خطبه‌ها به سخنرانی خواهند کرد و بعد از آن شاهد افتتاح فرهنگسرای غدیر فولادشهر خواهیم بود.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: فرهنگسرای غدیر توسط شهرداری فولادشهر و با هدف ارتقا سطح فرهنگی شهروندان خصوصاً نسل جوان، اجرای برنامه‌های فرهنگی- هنری و همچنین برپایی بازارچه مشاغل خانگی و… احداث شده و امیدواریم با افتتاح این مجموعه شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان شهر جدید فولادشهر و رونق گرفتن بازار فروش محصولات تولید شده توسط بانوان توانمند این شهر باشیم.

وی با اشاره به چالش‌های مسکن مهر فولادشهر گفت: به دلیل حجم بسیار بالای ساخت مسکن در مسکن فولادشهر متأسفانه همچنان شاهد وجود نواقص و مشکلات زیرساختی و همچنین کمبود پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی در این منطقه هستیم از این رو معاون پارلمانی رئیس جمهور از این پروژه عظیم بازدید خواهند داشت و گزارشی برای ارائه به رئیس جمهور تهیه خواهد شد.

محمدی موقوفه بودن اراضی ورنامخواست را یکی از مشکلات مهم شهروندان این شهر دانست و عنوان کرد: یکی از مشکلات بزرگ مردم ورنامخواست در سالیان اخیر، موقوفه بودن زمین‌های شهری این منطقه به شمار می‌آید، به طوری که شهر و مردم کاملاً تحت تأثیر این مسئله بوده‌اند و نه تنها متقاضیان موفق به اخذ اسناد مالکیت نمی‌شوند بلکه توسعه شهر نیز با چالش جدی مواجه است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات ارائه شده یک سوم شهر ورنامخواست وقف شده است، خاطرنشان کرد: علیرغم پیگیری‌های متعدد و قول مساعد وزیر و سازمان اوقاف و امور خیریه همچنان گره این مشکل باز نشده است.

فرماندار شهرستان لنجان متذکر شد: با توجه به توافقاتی که توسط وزارت مطبوع انجام گرفته مقرر شده است جایگزین این اراضی در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته تا این اراضی از ید این سازمان خارج و مردم بتوانند ضمن اخذ سند مالکیت اقدام به خرید و فروش کنند.

وD تاکید کرد: امیدواVیم با سفر معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهر ورنامخواست و گزارشی که در خصوص چالش‌های این شهر تهیه خواهد شد با دستور رئیس جمهور شاهد تسریع در اقدامات لازم در این خصوص باشیم.

کد خبر 559275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.