۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
تداوم روند اصلاحی بیت کوین

بیت‌کوین در حمایت ۳۵ و ۴۰هزار دلار بوده و مقاومت ۴۵هزار دلاری را پیش رو دارد. پیش‌بینی می‌شود این رمزارز به محدوده ۴۰ هزار دلار پولبک بزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۳ هزار و ۴۶۵ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۶۶ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۹۰۸ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۹۲ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۰۷ دلار و ۵۶ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۲۸ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۸۶ دلار.

تغییرات: کاهش ۰.۶۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۹۲۱ دلار

تغییرات: کاهش ۴.۲۶ درصدی

سولانا (SOL): ۱۰۰ دلار و ۳۰ سنت

تغییرات: کاهش ۳.۶۵ درصدی

ترا (Tera): ۹۲ دلار و ۶۸ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۸۸ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۸۲ دلار و ۹۴ سنت

تغییرات: کاهش ۳.۹۷ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): 0.131 دلار

تغییرات: کاهش ۱.۶۰ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۸ دلار و ۳۰ سنت

تغییرات: کاهش ۳.۰۵ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تداوم روند اصلاحی بیت کوین

حمایت: ۳۵ و ۴۰ هزار دلار

مقاومت: ۴۵ هزار دلار

پیش‌بینی: بازگشت به محدوده ۴۰ هزار دلار (پولبک)

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

تداوم روند اصلاحی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۹۹ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۵۷ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۲۰ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۵۹ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۸۱ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۶۶ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۷۱ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۹۶ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم.)

ارزش کل بازار رمزارزها: یک هزار و ۸۷۲ میلیارد دلار

تداوم روند اصلاحی بیت کوین

شاخص ترس و طمع در فضای ترس

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

تداوم روند اصلاحی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ باشد و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه‌گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

تداوم روند اصلاحی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

افزایش حجم کمک‌های ارز دیجیتال به اوکراین پس از اعلام برگزاری ایردراپ

پس از آن‌که دولت اوکراین در ۲۶ فوریه (۷ اسفند) ضمن توییتی اعلام کرد که کمک‌های مالی مردم اقصی نقاط جهان را با استفاده از ارزهای دیجیتال جمع‌آوری می‌کند حدود ۴۰ میلیون دلار به کیف‌پول ارز دیجیتال دولت واریز شد.
دیروز نیز حساب رسمی دولت این کشور در توئیتر اعلام کرد که به کاربران کمک‌کننده، توکن‌هایی در قالب ایردراپ داده می‌شود و پس از آن کاربران اتریوم کمک‌های بسیار زیادی به کیف پول رسمی اتریوم این کشور ارسال کردند. این کمک‌ها در بازه ۰.۰۰۰۱ تا ۰.۰۱ اتریوم (حدود ۰.۳ دلار تا ۳۰ دلار) بوده‌اند. تعداد کیف‌پول‌هایی که پس از خبر ایردراپ کمک‌مالی ارسال کردند بیش از تعداد کیف‌پول‌های بوده است که پیش از این توئیت مبلغی را جهت کمک به دولت اوکراین ارسال کرده‌بودند.

۳۲۷ هزار اتریوم طی هفت روز گذشته از صرافی‌ها خارج شده است

داده‌های تازه نشان می‌دهد که طی هفت روز گذشته نزدیک به ۳۲۷,۰۰۰ واحد اتریوم (حدود یک میلیارد دلار) از صرافی‌ها خارج شده است که نشان‌دهنده خوش‌بینی معامله‌گران نسبت به آینده این ارز دیجیتال است. گفتنی است اتریوم که در تاریخ بیست‌وچهارم فوریه (پنجم اسفند) تا ۲,۳۰۰ دلار نیز سقوط کرده بود، کمی بعد با موج خرید سرمایه‌گذاران مواجه شد و در روز دوم مارس (۱۱ اسفند) به ۳,۰۴۵ دلار رسید. اتریوم در زمان نوشتن این خبر حدود ۲,۹۶۲ دلار معامله می‌شود.

نتایج یک نظرسنجی: حدود یک‌چهارم زنان آمریکایی در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند

نظرسنجی شرکت بلاک‌فای از ۱,۰۳۱ زن آمریکایی بین سنین ۱۸ تا ۶۵ سال حاکی از آن است که ۹۲ درصد از زنان مورد بررسی با ارزهای دیجیتال آشنا هستند و تقریباً از هر چهار نفر یک نفر (۲۴ درصد) در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است. در مقابل، ۸۰ درصد درک ارزهای دیجیتال را دشوار می‌دانند و ۷۲ درصد معتقدند سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار خطرناک است. بر اساس این نظرسنجی، بیش از یک‌سوم از زنان قصد خرید ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ را دارند و ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند که در سه ماه آینده اقدام به خرید خواهند کرد.

مدیرعامل بایننس: تحریم همه شهروندان روسی غیراخلاقی است

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ ضمن تأیید اینکه بایننس از تحریم‌های صورت گرفته علیه برخی شخصیت‌های روسی پیروی می‌کند، اعلام کرد ایجاد ممنوعیت کلی علیه همه شهروندان روس عملی «غیراخلاقی» است. او افزوده است که بسیاری از کاربران روسی از تجاوز کشورشان به اوکراین حمایت نمی‌کنند.

کلاه‌برداری از کاربران به بهانه کمک به اوکراین

رسانه خبری بلیپینگ کامپیوتر (Bleeping Computer) که در حوزه فناوری فعالیت می‌کند با انتشار مقاله‌ای مدعی شده که کلاه‌برداران در حال سوءاستفاده از کمک‌های مردمی هستند که از طریق ارزهای دیجیتال برای حمایت از تلاش‌های اوکراین برای مقاومت در برابر حمله نظامی روسیه صورت می‌گیرد.

این رسانه روش‌های کلاه‌برداری جدیدی شناسایی کرده که کاربران را برای اهدای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به آدرس‌هایی متفاوت از آدرس‌هایی که توسط دولت اوکراین و سازمان‌های غیردولتی این کشور ارائه می‌شود، ترغیب می‌کنند. این رسانه همچنین نوشته است آنچه به‌طور بالقوه می‌تواند اثربخشی این کلاه‌برداری‌ها را افزایش دهد این است که آنها اغلب از روش‌های احساسی استفاده می‌کنند که کاربران ممکن است به‌سختی در برابر آن مقاومت کنند.

تبلیغات فلوکی این و در بریتانیا ممنوع شد

سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا (ASA)، تبلیغات یک میم کوین را به‌خاطر «غیرمسئولانه» عمل‌کردن تیم توسعه‌دهنده، ممنوع اعلام کرده است.

فلوکی این و (Floki Inu)، توکنی که براساس اسم سگ ایلان ماسک نام‌گذاری شده است، سال گذشته تبلیغات بسیاری روی اتوبوس‌ها و شبکه مترو لندن انجام داده بود. به گفته این سازمان، مسئولان فلوکی این و به‌طور غیرمسئولانه‌ای از ترس سرمایه‌گذاران نسبت به از دست دادن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دوج کوین استفاده کرده‌اند. تبلیغات این ارز دیجیتال با شعار «اگر دوج را از دست داده‌اید، فلوکی بخرید» به‌شکلی طراحی شده بود که ممکن است سرمایه‌گذاران جامانده از روند صعودی دوج کوین را با تصور جهش قیمت حتمی به خرید این توکن وادار کند.

حجم سهام‌گذاری‌های لونا در دیفای از اتریوم پیشی گرفت

براساس داده‌های بازار، افزایش قیمت لونا در هفته گذشته، آن را به دومین دارایی بزرگ در بین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش سهام‌گذاری کاربران دیفای تبدیل کرده است. علاوه بر این، لونا با رشد خود توانسته است در این بخش از اتریوم پیشی بگیرد. در حال حاضر لونا با ۳۰.۵ میلیارد دلار حجم سهام‌گذاری در رتبه دوم قرار دارد و اتریوم با ۲۸.۳ میلیارد دلار رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. ارزش کل عرضه در گردش لونا، در حال حاضر ۳۵.۳ میلیارد دلار است که نشان از سهام‌گذاری ۴۱.۳۸ درصدی کل واحدهای آن دارد. رتبه اول سهام‌گذاری در دیفای نیز متعلق به توکن سولانا با بیش ۴۰ میلیارد دلار است.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال مجدداً از دو تریلیون دلار عبور کرد

با رسیدن بیت کوین به قیمت ۴۵٬۰۰۰ دلار، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر به بیش از دو تریلیون دلار رسید. آخرین بار در اوت ۲۰۲۱ (مرداد)، بازار ارزهای دیجیتال چنین رقمی را مشاهده کرده بود. در طول هفت روز گذشته قیمت بیت کوین نزدیک به ۱۴ درصد و اتریوم حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است و توکن بومی شبکه ترا (Terra) نیز با ۷۰ درصد رشد، جهش عظیمی را تجربه کرده است. با دستاوردهای اخیر، بیت کوین اکنون دارای ارزش بازار بالاتری نسبت به روبل روسیه است. ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر حدود ۸۳۵ میلیارد دلار است، در حالی که روبل روسیه مجموعاً حدود ۶۲۶ میلیارد دلار ارزش دارد و همچنان در حال از دست‌دادن ارزش خود در بازارهای جهانی است.

یکی از بزرگترین شرکت‌های ساختمانی امارات متاورس راه‌اندازی می‌کند

علی سجوانی، مدیرعامل داماک (DAMAC)، شرکت توسعه املاک و مستغلات امارات متحده عربی، اخیراً عنوان کرده در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پروژه‌ای در متاورس است. سجوانی افزود شرکت وی در نظر دارد پروژه متاورس خود را در ماه مارس (اسفند) راه‌اندازی کند و وارد حوزه NFT نیز خواهد شد. به گفته سجوانی: «همان طور که می‌دانید داماک تنها یک برند املاک نیست و برندهای دیگری مانند روبرتو کاوالی (Roberto Cavalli)، تولیدی پوشاک را نیز خریداری کرده است. بنابراین ما قصد داریم راه‌حلی ارائه کنیم تا دارایی‌های فیزیکی و مجازی را به یکدیگر متصل کند». این خبر پس از آن منتشر شد که سجوانی اعلام کرد در متاورس سندباکس یک زمین خریداری کرده است.

یکی از مدیران بلاک استریم این شرکت را برای گسترش پذیرش بیت کوین در کشورها ترک کرد

سمسون ماو (Samson Mow)، مدیر ارشد بخش استراتژی شرکت بلاک‌استریم (Blockstream)، اعلام کرده است که پس از پنج سال کار در این شرکت، قصد دارد آن را ترک کند.

ماو روز سه‌شنبه در توئیتر خود گفت پس از جدا شدن از این شرکت کانادایی همچنان عضوی از خانواده بلاک‌استریم خواهد بود. او افزود به‌عنوان مدیرعامل شرکت سازنده بازی پیکسل‌متیک (Pixelmatic) باقی خواهد ماند زیرا این بخش نیاز به توجه بیشتری دارد. ماو عنوان کرده است که قصد دارد در آینده روی «پذیرش ملی بیت کوین» تمرکز کند.

ماو گفت: «از آنجایی که پذیرش بیت کوین در السالوادور با سرعت در حال انجام است و کشورهای بیشتری علاقه‌مند به این موضوع هستند، احساس می‌کردم وقت کمی برای پرداختن به گسترش بیشتر بیت کوین دارم». ماو پیش از این نیز در ساخت شهر بیت کوین السالوادور مشارکت داشته است.

نقشه بازار رمزارزها

تداوم روند اصلاحی بیت کوین

کد خبر 559210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.