از سرقت ۱۷ میلیارد طلا از خانه پدری تا دستگیری مأمور قلابی موتورسوار

سرقت ۱۷ میلیارد طلا از خانه پدری، شناسایی تعدادی از فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی، مرگ آتشین مادر و دختر سه ساله، کلاهبرداران بادام زمینی در دام پلیس، دستگیری مأمور قلابی موتورسوار در باغ فیض را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مسعود مصدق معاون هماهنگ کننده پلیس تهران اظهار کرد: بیست‌وپنجم دی‌ماه پرونده‌ای از کلانتری تجریش مبنی بر شناسایی سارق یا سارقان منزلی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد که شاکی مدعی بود پس از خروج وی و خانواده ۱۷ میلیارد تومان طلا از داخل گاو صندوق منزلش سرقت شده است.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد سرقت داخلی بوده است، افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی یکی از اقوام شاکی دستگیر شد که در نهایت متهم اظهار کرد به درخواست دختر شاکی طلاها را سرقت کرده است.

معاون هماهنگ کننده پلیس تهران تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی دختر شاکی که مدعی بود شش میلیارد تومان طلا نزد پدرش داشته و پدرش حاضر به عودت طلاها نبود دستگیر و به پایگاه یکم این پلیس منتقل شد.

وی با بیان اینکه هر دو متهم در تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی اعتراف و با دستور قضائی روانه زندان شدند، خاطرنشان کرد: همه اموال به سرقت رفته کشف و در اختیار شاکی قرار گرفت.

شناسایی تعدادی از فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور اظهار کرد: براساس رصدهای صورت گرفته همکارانم در پلیس فتا مشخص شد تعدادی صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی مشغول فعالیت هستند که اقدام به فروش مواد محترقه ویژه چهارشنبه سوری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فروش هرگونه مواد محترقه ممنوع است، افزود: صرفاً برخی از اقلام که استفاده از آن جنبه شادی و سرگرمی برای مردم دارد مانند نورافشانی مجوزهایی صادر شده است که خریدوفروش این مواد نیز باید از مراکز معتبر و مجاز صورت گیرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا فرماندهی انتظامی کشور ادامه داد: موضوعی با عنوان مجوز خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی وجود ندارد چرا که پلیس فتا و هیچ دستگاهی در این‌باره مجوزی برای هیچ فردی صادر نکرده است.

وی با بیان اینکه افرادی در فضای مجازی اقدام به تبلیغ فروش مواد محترقه با قیمت پایین می‌کنند، تصریح کرد: از جایی که جامعه هدف این افراد کودکان و نوجوانان بوده و از طرفی نسبت به موضوع آگاهی ندارند، بعضاً خودشان اقدام به خرید مواد محترقه کرده یا از والدینشان در خواست انجام خرید به صورت مجازی می‌کنند.

سرهنگ پاشایی اضافه کرد: در بیش از ۷۰ درصد این قبیل پرونده‌ها افراد مبالغ را از خریدار دریافت و در عوض آن کالایی به خریدار تحویل نمی‌دهند، لذا کلاهبردار با علم به اینکه فرد قرار بوده کالای ممنوعه را خریداری کند و از آنجایی که توان شکایت از وی را ندارد، از خریدار وجه را دریافت کرده و در ادامه با این ترفند اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رصدهای پلیس فتا در فضای مجازی برای برخورد با خرید و فروش مواد محترقه با همکاری دو یگان انتظامی دیگر در حال انجام است، ادامه داد: به محض شناسایی مجرمان در این زمینه، مراتب به یگان‌های تخصصی انتظامی دیگر اعلام خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا فرماندهی انتظامی کشور با اشاره به شناسایی تعدادی از فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی که در برخی از استان‌ها فعالیت مجرمانه داشتند، اظهار کرد: ضمن مسدودی صفحات و کانال‌های مجازی این افراد، متهمان در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه برخورد و اقدامات پلیس فتا در روزهای پایانی سال با این موارد تشدید خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه مخاطب این موضوع اکثراً کودکان و نوجوانان هستند، خانواده‌ها باید در خصوص چنین مواردی نظارت خود را افزایش دهند. برخی مواقع اقلامی که در این زمینه به فروش می‌رسند استاندارد نیستند و موجب بروز خسارات جسمی برای مصرف کننده می‌شود.

مرگ آتشین مادر و دختر سه ساله

ساعت ۱۷ عصر روز سه‌شنبه دهم‌اسفندماه قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا از حادثه آتش‌سوزی مرگباری در ساختمان مسکونی حوالی بلوار فردوس در غرب تهران با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی راهی محل شد.

بررسی‌های تیم‌جنایی در محل حادثه نشان داد طبقه‌اول ساختمان مسکونی به دلایل نامعلومی دچار آتش‌سوزی شده که در جریان آن مادر ۴۷ ساله خانواده همراه دختر سه ساله‌اش بر اثر سوختگی و استنشاق دود فوت کرده‌اند و پسر ۱۴ ساله‌اش نیز دچار سوختگی و به بیمارستان منتقل شده، اما پسر ۱۹ ساله‌اش که زمان حادثه در خانه بوده سالم است.

پسر ۱۹ ساله درخصوص حادثه اظهار کرد: من و برادرم سرماخورده بودیم که مادرم به ما قرص داد و به اتاق‌هایمان رفتیم و خوابیدیم، اما پدرم بیرون از خانه بود. برادر ۱۴ ساله‌ام همراه خواهر سه‌ساله‌ام در یک اتاق خوابیدند و من در اتاق دیگر و مادرم هم در اتاق خودش خوابید. دقایقی از خوابمان گذشته بود که بوی دود مرا از خواب بیدار کرد. وقتی از اتاق خواب بیرون آمدم دیدم خانه آتش گرفته‌است که به طرف در ورودی رفتم، اما در آکاردونی از بیرون بسته بود. با داد و فریاد از همسایه‌ها درخواست کمک کردم که همسایه‌ها قفل در را شکستند و به آتش‌نشانی خبر دادند.

همزمان با انتقال اجساد به پزشکی قانونی برای انجام آزمایش‌های لازم و مشخص شدن علت اصلی مرگ بازپرس جنایی دستور تحقیقات بیشتر درباره این حادثه را صادر کرد تا زوایای پنهان این حادثه بر ملأ شود.

کلاهبرداران بادام زمینی در دام پلیس

عصر چهارشنبه با تلاش و پیگیری پلیس آگاهی پارس‌آباد چهار کلاهبرداری که در ماه‌های اخیر از بادام‌کاران شهرستان پارس‌آباد اجناس خریداری و با صدور چک‌های بلامحل متواری شده بودند، در شهرهای شمالی دستگیر و به زندان ارجاع داده شدند.

به دنبال شکایت هشت نفر از کشاورزان بادام‌کار پارس‌آبادی مبنی بر عرضه محصول به افراد مشکوک با صدور چک‌های بلامحل، این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی پارس‌آباد قرار گرفت تا با تلاش و پیگیری‌ها کلاهبرداران دستگیر و تحویل مقامات قضائی شوند.

سردار هوشنگ حسینی فرمانده انتظامی استان اردبیل با اعلام دستگیری این کلاهبرداران در شهرستان پارس‌آباد، اظهار کرد: کارگاهان پلیس آگاهی پرونده را در دو شهر پارس‌آباد و یکی از شهرهای شمالی استان مورد پیگیری جدی قرار دادند تا با دستگیری یکی از این افراد کلاهبردار در پارس‌آباد فرصت دستگیری سایر افراد نیز فراهم شد تا در شمال کشور سه نفر کلاهبردار دیگر نیز دستگیر شوند.

وی تصریح کرد: میزان کلاهبرداری این افراد در مجموع ۲۷۰ میلیارد ریال گزارش شده که با شگرد خاص و استفاده از چک سرقتی و افراد معتاد سعی کرده بودند تا با قیمت بالا بادام زمینی را از زارعین خریداری و متواری شوند که در نهایت با تلاش پلیس آگاهی این افراد گرفتار قانون شدند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل ادامه داد: هر چهار نفر بعد از دستگیری و اعتراف به کلاهبرداری تحویل مقامات قضائی شدند تا از طریق دستگاه قضا راهی زندان مشگین‌شهر شوند.

وی خاطرنشان کرد: این چهار کلاهبردار سابقه خرید و فروش محصولات کشاورزی به ویژه لوازم خانگی، خرید برنج در شمال کشور و بادام زمینی در پارس‌آباد را داشته‌اند.

دستگیری مأمور قلابی موتورسوار در باغ فیض

سرهنگ ضرغام آذین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر اخاذی فردی تحت عنوان مأمور، بلافاصله عوامل تیم عملیات کلانتری باغ فیض جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل متهم ۲۵ ساله که با موتورسیکلت خود درحال خودنمایی بود، شناسایی و بازداشت شد. این فرد با جعل کارت مأمور به پرسه‌زنی در معابر عمومی و اخاذی از شهروندان می‌پرداخت.

کد خبر 559208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.